Fotposition, klossträning & backa hur går jag vidare?

paradiset

Trådstartare
Håller på att träna min hund bakdelskontroll och position med kloss samt backa separat. Men hur går man vidare från kloss ( pall )? Till platt kloss först? Och sedan då, ska man börja lära in ordet fot redan här eller hur gör man? Backa är en viktig del för min hund eftersom han är godisgalen så är det viktigt att han lär sig att belöning även kan komma fast man utför beteenden ifrån eller längre bort ifrån matte.

Men hur gör man? Går ETT steg fram efter man sagt FOT? Ja för det är nog pyttesteg som gäller här.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 041
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 206
Senast: Marje
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 687
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 008
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31