Fotoutmaning: Fånga februari

Jag ska erkänna att jag hade svårt att hitta "flipp" denna trötta, regniga och allmänt smådeppiga måndag. Men så gick jag in på Marks and Spencer på väg hem från jobbet och såg att de börjat med sina salted caramel rice cakes again :love: Det + Beyoncé-dokumentär i soffan var vad jag behövde denna afton 😊

20220207_201220.webp

Dubbelflopp.
Eftersom det nu har lagt sig ett lager snö ovanpå isen blir det inte ens en lunchpromenad idag. Var det svårt att ta sig fram igår när man såg isen är det helt omöjligt idag (även med broddar).
Därför får ni hålla tillgodo med en bild tagen igår. Bäverns flipp är flopp för alla som vill gå på spången (lite för halt för att man ska våga sig på en parkour-övning för att passera). Lägg också märke till att ett tidigare trädfälle t o m slagit sönder spången och lst därför fått ordna så att den blivit lagad och trädet uppkapat. Det tyckte de kanske var en flopp också ...
IMG_4511.webp

8. Flopp är väl detta, att ha fått ont igen i tumme och handled? Förra gången var 2019 och satt i under många månader, kommer inte ihåg diagnosen men lång läketid. Denna gången reagerade jag snabbare med skydd, avlastning och övningar, så jag tippar på att det ger med sig fortare. Men vet ni hur svårt det är med datorarbete med sån på? Tar sån tid...den "råkar" lätt hamna bredvid. Dubbelflopp?
20220208_135838.webp

8. Flopp.

20220208_133600.jpeg

Varken vatten, löptur i solskenet, lunch eller kaffe lyckades råda bot på huvudvärken så jag fick ta till värktabletter vilket jag annars brukar försöka undvika i största möjliga mån. Känner mig ungefär lika vissen som tulpanerna i bakgrunden, vilka för övrigt också är en flopp då de inhandlades så sent som i lördags och redan ser ut sådär :down:

8. Flopp.

Visa bifogad fil 85536

Varken vatten, löptur i solskenet, lunch eller kaffe lyckades råda bot på huvudvärken så jag fick ta till värktabletter vilket jag annars brukar försöka undvika i största möjliga mån. Känner mig ungefär lika vissen som tulpanerna i bakgrunden, vilka för övrigt också är en flopp då de inhandlades så sent som i lördags och redan ser ut sådär :down:
Tulpanerna är jättevackra! Att de har vuxit så att de böjer sig beror sannolikt på att de har haft vatten för högt upp. Men jag gillar när de snirklar sig. Snyggt också att de börjar slå ut. Är så trist med tulpaner som vissnar i knopp (som alla tycks göra nuförtiden)

Tulpanerna är jättevackra! Att de har vuxit så att de böjer sig beror sannolikt på att de har haft vatten för högt upp. Men jag gillar när de snirklar sig. Snyggt också att de börjar slå ut. Är så trist med tulpaner som vissnar i knopp (som alla tycks göra nuförtiden)
Nämen! Vad kul, nu uppskattar jag dem genast på ett helt annat sätt! Jag gillar verkligen färgen på dem men antog att de var defekta när de började lägga sig ner såhär efter bara två dagar.

Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den är skapad av Clara Lidström (underbaraclaras på Instagram) och jag tänkte att det kanske vore roligt att göra en Buke-version av den! Är det någon som är sugen på att vara med? Jag har redan sett två bukefalister som är med på Insta, så man kan ju alltid hoppas att de hittar hit... ;)

Listan är som följer:

1. Från morgonen
  2. Familjehistoria
  3. Figuren
  4. För vem gör jag det här?
  5. Fest
  6. Fika
  7. Flipp
  8. Flopp
  9. Från andra sidan
  10. Fanns där från början
  11. Fåfänga
  12. Fat
  13. Från fickan
  14. Från en vän
  15. Fusk
  16. Från fönstret
  17. Fransar
  18. Formstark
  19. Förlåt
  20. Förebild
  21. Från fotorullen
  22. Frö
  23. Finporslin
  24. Frökenaktigt
  25. Finns inget bättre
  26. Flaggan i topp
  27. Frun i huset
  28. Färdig!

Nummer ett ligger vi ju som sagt redan lite sent på eftersom morgonen redan är över på de flesta håll, men jag tänker att man kan antingen skippa den eller köra två bilder imorgon.

För mig handlar det inte på något sätt om att ta De Mest Fantastiska Bilderna Nånsin, jag fotar inte särskilt ofta själv och de flesta av mina bilder lär bli tagna i all hast med mobilens kamera samt med väldigt lite finess. Jag ser bara det här som ett sätt att utmana kreativiten lite och vara mer närvarande. Det ska även bli kul att se hur andra tolkar de olika teman!
Det är den 8 Februari och jag inser först nu att alla dagarna här ovan börjar med något på F. Men Gode Gud! Jag är ju helt omöjlig ibland!

Sorry men jag fnissar faktiskt jättemycket åt det här! :laugh:

Skönt att det fler än jag som så att säga inte har alla hästar hemma alltid :D
Du får gärna fnissa! :D Jag vet ju att jag inte på något sätt är korkad, men ibland, ibland är verkligen inte alla hästarna i stallet! Och då känner jag mig helt tokig!

Från andra sidan. Andra sidan är i det här fallet gårdagen som var minst sagt kaotisk och känslosam. Från den till den här sidan, där världens bästa tillhandahållit tröst, stöd, närhet och som pricken över i frukost på sängen ❤

Bifogade filer

• 20220209_111047.webp
    20220209_111047.webp
    63,5 KB · Visningar: 22

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 886
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar