D

dannilall

Nu har mina små blivit 3 veckor. Här är några nya foton.
bebbarna3veckor2.jpg

bebbarna3veckor.jpg

Sv: Foton.

Tack snälla för era goa ord om mina små bebbar.
Det är roligt att få veta färgerna eftersom jag är så dålig på färger.
Men hur är det med den lilla honan. Blir hon padda eller inte?

Mamma är blåcreme och pappa shadedsilver.
Här är pappa.
smokie22.jpg

Eftersom mamman är låggradig padda så är det troligt att hon även har nedärft det till sin dotter.

Det är inte alltid som genotyp, den genetiska koden, ser likadan ut som fenotypen, hur färgen SER ut.

Och innan någon annan "skriker", så baserar jag det antagandet på att honan är så pass mycket "varmare" i färgen i ansiktet än vad hon är vid frambenen....

Kan kan man ju, det är mina fyra troll bevis på. Varför skulle jag inte få lov att ta ungar på min egen hona med min egen hane?

Dessa fyra kom till genom olyckliga omständigheter, som jag har tagit upp i seniorforum.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Migo
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama