Fotohanteringsprogram...

Nemo

Trådstartare
Vad använder ni för program för er fotohantering på datorn? För att lägga in bilderna under mappas osv just för sortering? Tycker det borde finnas något gratis, men jag hittar banne mig inget vettigt. Provade Googles Picasa, men det stänger ner sig efter 5 min, annars såg det ju lovande ut till en början...

Några tips?
 
Sv: Fotohanteringsprogram...

Jag har det som är inbyggt i windows 7. Där sorterar jag mina bilder på datum eller taggar, det funkar bra för mig. Jag kommer inte ihåg just nu bara vad det heter :angel:
 
Sv: Fotohanteringsprogram...

Gör vanlig filhantering.

Har en mapp som heter pictures under den ligger årtal
2010
2009
2008 osv

Under varje årtal ligger månaderna och döpta enligt siffran så de hamnar på rätt plats dvs

01 Januari
02 Februari
03 Mars osv

Sen döper jag varje enskild bildmapp till datum och något kort som säger vad den innehåller.
Exempelvis 2010-02-04 Snöbilder med hundarna

Men det kanske inte alls var såhär du menade?
 
Sv: Fotohanteringsprogram...

Visst kan man göra så! Det är ju eg samma sak, men jag funderade mer på ett program med detta "inbakat". Men å andra sidan verkar det inte finnas några smidiga sådana :) så får nog göra så så länge :)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 155
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 222
Senast: skiesabove
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 778
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag blir så irriterad. Bytte nyligen ner mig från Samsung s10 till Samsung a53. Annars nöjd men whatsapp trasslar. Har googlat en del...
Svar
13
· Visningar
690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp