Fotografering av häst - vad tänka på??

M

moontje

Hej!
Mina hästar ska bli fotograferad av en häst fotograf om nån vecka :D
Har någon tips på vilken miljö jag kan ha dom?

Den ena är en viktbärande B ponny på 125, jättefina färger, ser ut som en litet western - troll :D Har stubman men är urdålig på att klippa så det är lite snett typ :crazy:
Hon har också eksem, så svansen är lite hårlös, manen syns inte så mycket på.

Den andra ett ett varmblod, fin färg men rätt långa man, jämt så det inte syns från andra sidan halsen. Eksem på svansen, också lite hårlös på svansen.

Tycker ni jag ska låta dem bli fotograferad i hagen, i skogen, ridande, barbacka ridande eller ja.. har någon tips?
tacksam för svar! :D

Sv: Fotografering av häst - vad tänka på??

Ponnyn har förresten rätt lång lugg, typ 5 cm nedanför ögonen :)

Den är tagen från mobil, så det går inte..
Men lyckades vända samma bild på datorn senare som jag la ut på samma datum :) tryck några ggr på 'nästa bild' så ser du :P

Beror ju helt på vad du vill ha för kort på dina hästar.
Vanliga hagbilder eller en häftig ridbild? Något sagoliknande?
Vad hade du för tanke när du tog kontakt med fotografen?

För övrigt så tycker jag att du ska bada båda hästarna innan, så att de riktigt glänser :D (förutsatt att det är soligt förstås)

Öööhm.. jag vet faktiskt inte xD älskar både romantiska hästbilder (hästar som kliar sig vid solnedgång t.ex), naturbilder också, men även häftiga bilder.. xD Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag helst vill :p
Vad tycker du (ocha ndra som läser detta) passar till mina hästar?

Jupp, tänkte duscha dom innan hon kommer, om det inte är soligt kan jag svampa av med varmt vatten istället :laugh:

Kan du inte be att få olika bilder? När jag är ute och fotar så kör vi först gänget som vill ha uppställt, medan de som bara vill ha ridbilder värmer upp. Tar ridbilderna och då gör sig uppställda gänget i ordning för ridbilder så det blir flyt.Varje "ekipage" har en viss tid som kan delas upp som den önskar (med planering förstås). Så har man en lydig och färdigt i ordninggjord häst hinner vi med både uppställt, ridning, "utklätt" eller vad det nu kan vara som önskas. Kolla tidpunkten också om du vill ha skymningsbilder är det ju inte så smidigt att ta bilderna mitt på dagen.

Det ska ju vara bilder DU blir nöjd med och vill ha sittande på väggen eller vad du tänkt dig. Ha det klart för dig innan fotografen kommer så blir allt så mycket lättare.

Tack :)

Jo, det går ju förstås också att göra, att ta olika bilder xD
Har du fler tips? :)
Eller har någon tips på hur jag kan sätta upp manen på varmblodet? ^^

Manen är ju en del av hästen tycker jag. Ta gärna bild från mansidan. Vill du sen ta från andra hållet går det ju snabbt att dra ihop den i olika tofsar/flätor så det inte syns från andra sidan.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 910
Senast: Seabaz
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 232
Senast: -moa-
·
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 004
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar