Fotografera häst i rörelse

feliciaalmqvist

Trådstartare
hej! idag ska jag rida ett dressyrprogram. jag har en Sony a390 systemkamera, min pappa tänkte fota men han kan ingenting om inställningar. vilken nybörjare inställning är bra för hästar i rörelse? vill inte att bilderna ska bli suddiga bara för att hästen rör sig :p förlåt för flummigt inlägg
 
hej! idag ska jag rida ett dressyrprogram. jag har en Sony a390 systemkamera, min pappa tänkte fota men han kan ingenting om inställningar. vilken nybörjare inställning är bra för hästar i rörelse? vill inte att bilderna ska bli suddiga bara för att hästen rör sig :p förlåt för flummigt inlägg
Om din kamera ser ut så här, så skulle jag rekommendera att vrida "hjulet" till vänster till gubben som springer. Det är nog det lättaste, och sen trycka ner avtryckaren halvvägs, ta fokus och trycka ner hela vägen för att ta bilden. :up:

Sony_Alpha_A390_top.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 089
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 779
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 296
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 961
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp