Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Och det är alltid bara samma folk som inte "kan" eller av andra anledningar drar sig ur.
Men att ungarna deras ska få spela fotboll, det är självklart... :smirk:
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Yamaha skrev:
Och det är alltid bara samma folk som inte "kan" eller av andra anledningar drar sig ur.
Men att ungarna deras ska få spela fotboll, det är självklart... :smirk:

En rättighet.....

Själv sa jag precis ja till att jobba som funktionär på en fälttävlan en helg i slutet av augusti. Jag har INGENTING med den klubben att göra, INGENTING med fälttävlan att göra, det jag har är min egen häst i ett annat stall, ett barns idrott och mina egna två lag som jag spelar aktivt i. Förutom heltidsarbetet då :angel:

Kanske borde jag söka hjälp?
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Men hur mycket jobb handlar det om då? Jag menar det är väl inte alltid hemmamatch? Kan det hansla om 20 tillfällen/år? Hur många är det i laget? 10-12 st? Blir i så fall 2 kiosktillfälle per familj och år, inte så blodigt väl?

Bingolotter kan man väl iofs reta sig på, men SÅ svårt brukar det väl inte vara att bli av med dom. Vår ridklubb hade lite samma problem och löste det genom prenumeration av bingolotterna istället. Nu finns inga krav på köp längre och de drar ändå in pengar på dom.
Det viktigaste är väl att planera, att prata igenom uppgifterna med de andra föräldrarna och dela på ett vettigt sätt. De allre flesta har mycket om sig, många jobbar helger, andra har gård, men med planering går det mesta att lösa utan att ett fåtal får jobba ihjäl sig.

pemi
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Jane_Done skrev:
Själv sa jag precis ja till att jobba som funktionär på en fälttävlan en helg i slutet av augusti. Jag har INGENTING med den klubben att göra, INGENTING med fälttävlan att göra, det jag har är min egen häst i ett annat stall, ett barns idrott och mina egna två lag som jag spelar aktivt i. Förutom heltidsarbetet då :angel:

Kanske borde jag söka hjälp?

Känner igen det där.. ;)

Annars kan man ju alltid bara säga "nej" helt enkelt, som en förälder sa i en annan, liknande tråd, men kan man fixa det på något vis så är det ju klart att man ställer upp.

Även fast man kanske ångrar sig lite efteråt och andra blir lidande..

Men men, that´s life... :crazy:
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Ja har man inte körkort får man ju betala OCH se till att det verkligen är ok. För jag är av den åsikten att man inte kan pådyvla andra sina livsval...dvs i ert fall; har man inte körkort så kan man inte förlita sig på att andra ställer upp och skjutsar utan att man frågat först.

Eller så kanske man kan byta, som i vår klubb; en del skjutsar hellre oftare än har fika, då kan man ju byta med någon som har tvärtom preferenser.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Fast då är det väl så att antingen accepterar de andra föräldrarna det för barnens skull (och då klagar man inte) eller så får de barnen inte spela fotboll (och då hoppas man att deras föräldrar fattar) eller så säger man från början att de som inte klarar av sina åtaganden får betala en viss summa per missat tillfälle som kompensation.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Jarrah skrev:
Jag är själv egentligen inte intresserad av sport, men jag är intresserad av mina barn, så därför ställer jag alltid upp.
Det är väl så man ska se det! :bow:
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Det viktiga är ju att alla gör det de klarar av, jag är urusel på att jaga folk per telefon för arbete eller tiggande. Men jag är en jäkel på att skriva skrivelser och söka pengar från fonder.
Kursa korv kan de flesta eller vara linjeman.
Vår förening har "busstjuga" alla betalar det när det är bortamatcher. Som chaufför får man reseersättning men det tar ju 12-14 timmar av en dag så det är inte så himla skoj. Vi har bortamatcher med som minst 5 mil och som mest 21 mil enkel resa.

I ett tidigare inlägg klagade jag på att det är för många dagar i veckan som upptas av en idrott och det står jag fast vid om barnen vill träna något annat är det nästan omöjligt.
Jag anser dessutom att två vardagskvällar per vecka räcker i undantagsfall tre dagar om det blir en kortare period.

Någon pratade också om spontanfotboll och att den försvunnit, jag läste förra veckan om fotbollsungar i Umeå som numera skippar de vanliga klubbarna och går över till Korpen, sätter ihop ett lag och spelar på skoj utan serier och åldersindelningar.
Kanske är något som kommer att sprida sig?
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Yamaha skrev:
Det finns alldeles för många föräldrar som gömmer sig bakom "vi har så mycket ändå". Så är det för alla, ALLA har mycket oavsett om dom har bondgård eller inte.

NÄ, så är det defenitivt inte!
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

cirkus skrev:
Om du nu vill att ungarna skall ha aktiviteter som "barnvakt" - så får ni försöka hitta något annat alternativ.

Det är barnen som vill göra nåt ist för att bara "drälla" hemma.
Inte vi som vill skicka iväg dom.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Inte_Ung skrev:
Jag är inte det minsta fotbollsintresserad själv.
Men nu så blir jag faktiskt sur.



Låt ungarna vara hemma då.
Varför skall andra föräldrar roa era barn när nu ju kan göra det själva?
Jag tycker att ni är fräcka som vill ha fotbollen till era barn utan att vara beredda att göra jobbet.
Jobbet är inte åt klubben, det är till för att era barn skall kunna få göra något som de tycker är roligt.
Om ni inte vill göra det arbete som behövs, så är det en sak mellan er och era barn.

Ni får väl förklara för era barn att de tyvärr inte kan få vara med på fotbollen, för att deras föräldrar inte har tid att göra det som krävs.

Suck...
Barnen vill spela fotboll, det var dom som bad om det.
Dom spelade från början 1gång i veckan, lagomt.
Nu har "de andra" bestämt att dom ska spela 2 ggr och nu även gått med i en förening där det är diverse aktiviteter och matcher utanför kommunen.
Jag tycker att det har ändrat sej lite sen dom började spela...
Det var inge prat om vad det innebar att bli medlem när förfrågan kom.
Det kostar inget att träna fotboll på en gräsmatta som det var från början.
Att det kostar har vi godtagit, men arbetet... nä.

Då jag inte alls är insatt i detta förenings... så trodde/visste inte jag att det var så här det gick till.
Trodde fotbollsintresserade föräldrar tagit på sej av egen vilja och intresse andra barn för att göra nåt dom själv tyckte var kul.

Så vid närmare eftertanke får nog troligen barnen sluta fotbollen.

Kan tillägga för skojs skull att ikväll har jag varit borta 3 timmar på fotbollsträning.
 
Senast ändrad:
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Har du diskuterat att sluta på fotbollen med barnen? Jag har lite vårt för föräldrar som nekar sina barn aktiviteter av rent ointresse eller lathet. Men kanske är inte dina barn heller så engagerade?
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Ja det har varit på tal lite grann.
Litet plutt på läppen men sen inge mer den gången det nämndes.
Så nä, inte så engagerad är dom.
Men dom skulle säkerligen vilja börja med nåt annat då.
Då får man väl själv ta reda på lite mer ingående vad som krävs av föräldrarna nästa gång.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Är ni inte intresserade och inte vill ställa upp för föreningen så gå ur då :devil:

/Stina, ordförande i den lokala idrottsföreningen som dagligen brottas med ekonomiska problem för att hålla föreningen igång när ingen vill hjälpa till med bidrag i form av pengar eller tid
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Yamaha skrev:
Då byter man med andra föräldrar så att det passar... ;)

Haha, jag läste att "då byter man till andra föräldrar så att det passar"!

Visst vore det praktiskt i bland!
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Haha..så fick jag också till det...vilket ju som sagt hade varit praktiskt ibland!
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Norrlänning skrev:
NÄ, så är det defenitivt inte!

Hur menar du nu?

Är det så att ni definitivt inte gömmer er bakom "vi har så mycket att göra" eller är det så att alla föräldrar definitivt inte har lika mycket att göra som föräldrar med gård??
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Yamaha skrev:
Hur menar du nu?

Är det så att ni definitivt inte gömmer er bakom "vi har så mycket att göra" eller är det så att alla föräldrar definitivt inte har lika mycket att göra som föräldrar med gård??


Vi gömmer oss inte bakom att vi har mycket att göra - vi har mycket att göra.

Har man gård så tror jag att man har mer underhållsbehov eller överhuvudtaget mer att göra än om man bor i lägenhet.
Eller är jag så himla fel ute:crazy:

Sen kan man väl hur man än bor ha olika aktiviteter för sej, inget sagt om det.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Basilika skrev:
Är ni inte intresserade och inte vill ställa upp för föreningen så gå ur då :devil:

/Stina, ordförande i den lokala idrottsföreningen som dagligen brottas med ekonomiska problem för att hålla föreningen igång när ingen vill hjälpa till med bidrag i form av pengar eller tid

Hoppade du över mina två sista inlägg...?
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Men ALLA har mycket att göra, så är det bara. Sedan att ni som bor på gård har mera underhållsarbete än dom som bor i lägenhet, det är klart. Men du vet ju inte vad dom har att göra utöver hemarbetet.

Om du vill kan du ju jämföra dig med mig istället, jag bor inte i lägenhet. Jag bor på gård med ett hus på 7 rok. Jag har ett heltidsarbete, tre barn (alla tre spelar fotboll och två av dom rider, vi sitter och åker till ridskolan 3 ggr/v, den ligger 2.5 mil bort) två hästar, hund och katter.

Jag klarar av att arbeta för idrottsföreningen. Varför klarar inte du av det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp