Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Det är väl olika mellan hur man är som person oxå kanske.
För min del spelar min personlighet en stor roll.

Jag kan inte jämföra för då måste jag skriva om min familjesituation och då vet jag av erfarenhet att tråden kommer att handla om nåt heeelt annat.
Men jag kan säga att det är rätt så likt vi har då, förutom att vi är två olika personer.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Norrlänning skrev:
Trodde fotbollsintresserade föräldrar tagit på sej av egen vilja och intresse andra barn för att göra nåt dom själv tyckte var kul.


Det är nog en fråga om att ha tänkt efter lite.
Tänker man ut att det kostar att hålla en fotbollsplan igång, att det kostar att hålla klubbhuset i skick, att anmäla klubben till cuper etc etc, så inser man att bara medlemsavgifterna räcker inte till. Eller så får man höja dem så att det blir en sport för folk med pengar.

Att bilda en förening för man för att man vill något tillsammans.
Har man barn som spelar så är det barnen som är de intressanta, inte sporten i sig. Alltså, med allt detta i bakhuvudet, så tar man på sig arbete inom klubben som inte alltid är sådant man själv skulle ha valt att göra på sin fritid.

Inte ens i ridklubben gör jag jämt sådant jag tycker är störtskoj, men jag gör det för att det ska bli en bra förening med roliga aktiviteter för barnen (och ibland för mig).

Ytterligare en sak jag stör mig på är när folk som inte tagit på sig något jobb inom klubben, går och gnäller på hur andra sköter sina uppgifter.
Undrar om de tror att det står folk på kö för att ta över?
Är man missnöjd med något i en förening, så bör man vara beredd att ta över och göra jobbet bättre själv, anser jag.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Vi har också mycket att göra. Vi bor visserligen i hus och inte på gård men dagarna är fulla ändå.

Tror att det mest handlar om engagemang helt enkelt. Vill man så finns tiden och vill man inte så är det svårt att motivera sig.

Här där vi bor är många av tränarna faktiskt just bönder med gård, och de tycker ju att de har tid tom att träna barnen. Så, som sagt, engagemang.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Norrlänning skrev:
Har man gård så tror jag att man har mer underhållsbehov eller överhuvudtaget mer att göra än om man bor i lägenhet.
Eller är jag så himla fel ute:crazy:

Nej men man kanske inte har mer tid bara för att man bor i lägenhet även om man inte underhåller lägenheten. Själv spenderar jag t.ex. två timmar om dagen på att ta mig fram och tillbaka mellan Sverige och Danmark...
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Ja vi får nog se hur det blir.
Kanske det blir att dom då får sluta. Kanske rida istället de dagarna eller göra nå annat dom gillar och lika gärna vill göra.
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Basilika skrev:
Nej,

Men gillar man inte läget kliver man åt sidan. Lätt som en plätt :)

Om du läst det förstår jag inte varför du bemödade dej med att skriva ett inlägg som det redan fanns passande svar till...
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Jag bor på gård, har får, hästar, hund o katt och maken och jag jobbar heltid utanför gården. Vi har tre barn som spelar fotboll, är med i scouter, rider, sjunger i kör. Av dessa aktiviteter är det fotbollen som "stjäl" mest av vår (föräldrarnas) tid. Det är träning två ggr/vecka och match en gång. Ingen i familjen är sportintresserad, men barnen tycker att det är lite kul att spela fotboll eftersom det är vad men gör i vår lilla by. Jag o maken kör till träningar och när det är vår tur att köra till bortamatcher, men smiter allt som oftast från andra saker som ska göras (vikning av reklamblad, städdagar mm). Jag har på något möte sagt att jag hellre betalar mer pengar till klubben än ställer upp på arbetsdagar, eftersom jag vet hur mycket det är att göra på våren när tusen saker ska göras samtidigt hemma och fotbollen drar igång. Svaret är att "jamen tänk på dem som inte kan betala".
Jag kräks på fotbollen och skulle tycka att det vore skönt om barnen slutade, men så länge de vill spela så ställer vi upp så gott vi kan.
Mitt bidrag till föreningsarbete: ansvarar för medlemsregister i idrottsföreningen, sitter med i skolans föräldraförening och jag försöker få igång en bättre kursverksamhet på ridskolan.
//Kopia
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Du gör det bra:banana:

Känner som du, fotbollen tar mest tid.

Idag så var barnen med farmor så då skjutsar hon dom till fotbollen :bow:
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Men då är det väl bra om det finns flera alternativ! De som inte kan/vill betala säljer Bingolotter, bakar m.m. och de som vill slippa får betala istället. Jag ser inget fel i det alls.

Att fotbollen tar mycket tid...det vet jag inte om man jämför med vad dotterns ponny tar i tid. (fast det är ju roligare förstås!)
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Jag förstår dig helt och fullt! Jag känner precis lika....

MEN jag håller oxå med er andra. Det handlar om engagemang!!!! OCH intresse!! Och självklart ska man engagera sig för sina barns intressen!! Jag har 3 tjejer och den äldsta rider, spelar fotboll och sjunger i kör. Den näst äldsta rider och spelar fotboll.

Jag (för det mesta) kör till ridskolan 2 gånger i veckan, vilket jag tycker är helt okej eftersom det är MITT intresse oxå! Fotbollen däremot är en plåga!!! Fytusan så tråkigt det är att stå där och kolla på hur ungarna springer efter en boll!! Och JAG vill nog smita undan jobb som har med det att göra! :devil: (Åh, fyyy vilken dålig förälder jag är nu). Yamaha, lova att inte skvallra nu :smirk:

MEN nu har jag sån tur att min kära man ÄLSKAR fotboll! Och har blivit andretränare för tjejernas lag. :bow: Tänk vilken tur jag har!!!:banana:

Nu är mina tjejer än så länge små; 3, 5 och 7. Så jag kan ju bara tänka mig hur det kommer att bli.....

Jo, vi har oxå en gård och båda jobbar med annat oxå. Men jag tycker INTE att man kan jämföra olika personer och säga; kan jag , kan du! Vi är olika och mäktar med olika mycket!! Och hur mycket man har privat kan ju vi här inte veta om varandra!!
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Ojojoj..du har så mycket nu...vänta bara när de blir äldre! Då kan man säga upp sig från sitt jobb och bara leka taxi...
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Bubbla skrev:
Ojojoj..du har så mycket nu...vänta bara när de blir äldre! Då kan man säga upp sig från sitt jobb och bara leka taxi...

Ja, här har vi haft taxiverksamhet i flera år.... ;)
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Norrlänning skrev:
Det är väl olika mellan hur man är som person oxå kanske.
För min del spelar min personlighet en stor roll.

.

Hur skulle du beskriva din personlighet?
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Jag är, precis som du, helt ointresserad av fotboll. Jag vet inte ens hur det blir offside. :o Jag blir lika förvånad varje gång för jag har ju inte sett något konstigt... :smirk:

MEN sedan min största (14 i år) började spela så har jag tyckt att det har varit jätteroligt att kolla på deras matcher. Jag skjuter gärna upp andra saker för att få se min son spela fotboll.

Nu har ju vi våra döttrar i samma lag och där har dom ju inte kommit igång så mycket än med föreningsarbetet. Men det blir väl i år, kanske??

Nej, hur mycket man har privat kan vi här inte veta om varandra, det var lite det jag menade med att även dom som bor i lägenhet kan ha mycket att göra.

Och du.. Jag lovar att inte skvallra.. ;)
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Åh, vad bra att du inte ska skvallra :crazy:

Hoppas jag oxå tycker det kan bli kul med fotboll en vacker dag :cool: Att gå i kyrkan och lyssna på när de sjunger, DET är helt ok....men fotboll....:eek:

Ska snart agera taxi.... ridskolan kallar.....
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

"Ytterligare en sak jag stör mig på är när folk som inte tagit på sig något jobb inom klubben, går och gnäller på hur andra sköter sina uppgifter.
Undrar om de tror att det står folk på kö för att ta över?
Är man missnöjd med något i en förening, så bör man vara beredd att ta över och göra jobbet bättre själv, anser jag."

Oj vad jag håller med !

Men jag brukar alltid kontra med - Men vad BRA att du har ideér om hur det kan göras - vi behöver en ansvarig och du får gärna bli det....
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Det har vi med haft...tre barn med diverse aktiviteter...och dessutom bor vi så till att det måste skjutsas till de flesta kompisarna med.

Och nu har vi bara en taxibil, vilket den senaste veckan har inneburit att jag fått cykla till stallet (9 km enkel väg).
 
Sv: Fotbollsförening - hur mycket kan dom kräva av föräldrarna

Mina ungar har cykelavstånd till kompisarna här i samhället, men äldsta sonen har ju börjat högstadiet i ett närliggande samhälle och där har han skaffat sig en massa kompisar + att det naturligtvis finns mycket snyggare tjejer där..... :D

Nu i helgen har vi fotbollscup här, det är en massa tjejer i 15-16 årsåldern som ska spela. Dom har hyrt stugor vid campingen som ligger en mil från samhället, gissa vems son och hans kompisar som kommer att hänga där hela helgen.... :D Det är lite kul, med...

Och nu börjar ju han komma upp i den åldern så att han vill gå på en massa grejer som han liksom ligger lite i gränslandet för. Villkoret för att han ska få gå är att jag hänger på. Det är mycket gnäll innan och kommentarer som "Om du ska med så går inte jag!"

Men det slutar alltid med att han går iaf... :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp