Fotad av fartkamera, neka?

fijja

Trådstartare
Det är inte mig personligen det handlar om så tråden är mest av nyfikenhet.
En anhörig till mig blev fotad av en fartkamera, 93 km/h på en 90väg i min bil.

Ett brev dök upp och jag tycker ju att hen ska göra rätt för sig men där tycker vi olika.

Hen har pratat med en Vän som är polis och denna säger att det är bara att neka. Skulle det vilja sig så att de inte ger upp så kan man ändra sig och betala innan det går till tinget. Risken att de inte ger upp är väldigt liten påstår denne.

Så, vad är eran erfarenhet?

De ger inte upp. De tar in en på förhör isåfall. Iaf 2014 😁
Ja det nämnde snuten, men då var de bara att inte gå dit så gav de upp :confused: och inte var det heller säkert att de kallar till förhör.
Så är kanske lite olika hur de beter sig.

Det är inte mig personligen det handlar om så tråden är mest av nyfikenhet.
En anhörig till mig blev fotad av en fartkamera, 93 km/h på en 90väg i min bil.

Ett brev dök upp och jag tycker ju att hen ska göra rätt för sig men där tycker vi olika.

Hen har pratat med en Vän som är polis och denna säger att det är bara att neka. Skulle det vilja sig så att de inte ger upp så kan man ändra sig och betala innan det går till tinget. Risken att de inte ger upp är väldigt liten påstår denne.

Så, vad är eran erfarenhet?
Bor den anhöriga på samma adress som dig?

nope de ger inte upp om du skiter i gå på förhör (för det blir förhör), hen blir lyst av polisen och de kan söka dig i hemmet och på arbetsplatsen
Det har hänt iaf, att de gett upp. Men hur troligt det är verkar svårt att klura ut, alla verkar ha olika erfarenhet. Nåja, det kommer visa sig, men lär ta tid.

Det är ju som att bli tagen med näven i syltburken 😜
Att ens fundera på att neka nåt så uppenbart känns bara så...onödigt dumt 😎

Men lite intressant, nån som vet vad som händer till slut? När man nekat och nekat och hållit sej undan, men uppenbart är skyldig. Får man högre böter?

De
Det är ju som att bli tagen med näven i syltburken 😜
Att ens fundera på att neka nåt så uppenbart känns bara så...onödigt dumt 😎

Men lite intressant, nån som vet vad som händer till slut? När man nekat och nekat och hållit sej undan, men uppenbart är skyldig. Får man högre böter?
De kan dra det ända till tinget om det vill sig, och då lär det bli dyrt. Men man har många chanser att ändra sig och betala innan dess

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 934
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka