fijja
Trådstartare
@Philosophia Polisen har inte frågat mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså, det är ju föraren som är ansvarig att betala för böterna. Jag hade utan att tveka talat om för polisen vem som körde.
Ändrade inlägget, 2800 var det.
Det är min bil, jag vet om det därför att hen visade mig brevet. Jag har inte fått veta något annars.
Hen har prövotid, kanske därför så stor bot? Trodde körkortet skulle ryka men det får hen behålla.
Nej så vill jag inte göra.Då så, då är det bara att be den anhörige betala eller så meddelar du polisen vem som körde. De kan jämföra den personens körkort med bilden från fartkameran.
Tillägger, skulle polisen kontakta mig skulle jag säga som det var, men jag kommer inte aktivt söka och meddela.Då så, då är det bara att be den anhörige betala eller så meddelar du polisen vem som körde. De kan jämföra den personens körkort med bilden från fartkameran.
Oj det var rätt mycket pengar för 93 km på 90 väg är det så dyrt nu2800 spänn var det faktiskt, men nej det tycker inte jag heller.
Hen har ju inte gjort mig ngn skada eller ont så varför skulle jag det?Utmärkt anledning att säga upp bekantskapen.
Håller med.Har bekant kört för fort får väl bekant betala. Punkt.
Varför överklaga nåt som man är skyldig till?
Kör inte för fort så slipper du böter för det. Inte svårare än så.
Skrev ju fel i ts och för sent att ändra, var en 70väg hen körde 93 på.93 på 90 väg tar inte ens en fartkamera, de tar minst fem över, 93 på 70 är en helt annan sak eftersom det alltid finns en anledning till att det är 70 (farliga korsningar, smal och kurvig väg etc). Är bilden dålig kan man neka, det brukar vara med en bild i kuvertet. Hade en bekant som gjorde det, fick då en uppförstorad bild på sig som verkligen inte gick att neka till. Man ska veta att de allra flesta bilder de tar kasseras för att det är för dålig kvalitet så om hen fått en bot är det nog svårt att neka sig ur den.
Kan absolut inte argumentera mot detHåller med.
Just fartkameror känns ju väldigt klantigt också då det är skyltat i god tid före.
Har man dessutom prövotid låter det extra klantigt.