Fotad av fartkamera, neka?

Efter 13 år med en polis,så sa även han när jag hamnade på bild att neka inledningsvis och sen gå till förhöret,är bilden bra,erkänn o betala,vid dålig bild fortsätt neka.
Jag valde att betala,då det skulle kännas pinsamt att neka o sen få se en ev klockren bild.

När jag körde för fort i min mammas bil, kom boten direkt till mig. Det var inte så mycket att göra för mig, annat än betala.

En ej nära anhörig blev plåtad i min bil. Där fick jag ett brev om att berätta vem som haft min bil. Eftersom det inte var något foto medskickat, så svarade jag inte, och det rann bara ut i sanden.

Det är min bil, jag vet om det därför att hen visade mig brevet. Jag har inte fått veta något annars.

Då så, då är det bara att be den anhörige betala eller så meddelar du polisen vem som körde. De kan jämföra den personens körkort med bilden från fartkameran.

Då så, då är det bara att be den anhörige betala eller så meddelar du polisen vem som körde. De kan jämföra den personens körkort med bilden från fartkameran.
Tillägger, skulle polisen kontakta mig skulle jag säga som det var, men jag kommer inte aktivt söka och meddela.

Har ingen egen erfarenhet men har precis gått intensivkurs för att ta körkort och på teorin så gick vi igenom just detta och ja man kan neka men det är oftast riktigt bra bilder så vår lärare tyckte att vet dom vem man är så är det bara dumt att neka men man kan alltid testa

93 på 90 väg tar inte ens en fartkamera, de tar minst fem över, 93 på 70 är en helt annan sak eftersom det alltid finns en anledning till att det är 70 (farliga korsningar, smal och kurvig väg etc). Är bilden dålig kan man neka, det brukar vara med en bild i kuvertet. Hade en bekant som gjorde det, fick då en uppförstorad bild på sig som verkligen inte gick att neka till. Man ska veta att de allra flesta bilder de tar kasseras för att det är för dålig kvalitet så om hen fått en bot är det nog svårt att neka sig ur den.

93 på 90 väg tar inte ens en fartkamera, de tar minst fem över, 93 på 70 är en helt annan sak eftersom det alltid finns en anledning till att det är 70 (farliga korsningar, smal och kurvig väg etc). Är bilden dålig kan man neka, det brukar vara med en bild i kuvertet. Hade en bekant som gjorde det, fick då en uppförstorad bild på sig som verkligen inte gick att neka till. Man ska veta att de allra flesta bilder de tar kasseras för att det är för dålig kvalitet så om hen fått en bot är det nog svårt att neka sig ur den.
Skrev ju fel i ts och för sent att ändra, var en 70väg hen körde 93 på.
Ja vi får se hur det går!

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 934
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10