Fostrets hjärtslag.

Glamoroza ox

Trådstartare
Idag var vi iväg på MVC-kontroll & dottern fick följa med.
Hon såg ut som :) <--- när hon fick höra hjärtljuden.

Fast hon hade ett beskymmer, hon trodde att barnmorskan hade limmat fast den där grejen som dom trycker mot magen. Frågade hur vi skulle få loss den :eek:

Barnets puls var 136...
Så, vad kan det tänkas bli ? Pojk el. Tös ?
Några vilda gissningar ?!?!?
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Första gången jag lyssna på hjärtat låg de på 155 slag, tänkte då att mina teorier om flicka kanske stämmer ändå?

Idag lyssnade vi igen, 140 slag, alltså pojke enligt skrocken ;)

Man brukar säga att över 150 slag och de är en flicka.
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

jag fick en pojke..
Han låg på 138-142 varje gång.....:)
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Förra gången jag var inne (ca 3 v. sen) så tänkte jag inte på att fråga förrän jag var i bilen på G hem & den barnmorskan sa inget direkt heller, bara att det lät bra.
(Har nu haft två vik. barnmorskor eftersom min ordinarie är på semester)

Kommer inte ihåg om vi fick veta hur hjärtslagen låg när jag väntade min dotter. Var bara lycklig över att det slog därinne :love:
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Första gången jag lyssna på hjärtat låg de på 155 slag, tänkte då att mina teorier om flicka kanske stämmer ändå?

Idag lyssnade vi igen, 140 slag, alltså pojke enligt skrocken ;)

Man brukar säga att över 150 slag och de är en flicka.

Haha.. När jag läste SKROCKEN om pojkteorierna så tänkte jag, "vadå skrock, det kan väl inte vara så farligt om det blir en pojk?"

Min snabba slutsats i det "tanklösa" där vara att skrock är något negativt/hemskt :o
Som krossa spegel & få tre/sju års olycka.
Spotta om du ser en svart katt.
Osv....

*sorry, sidospår*
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

hehe, skrock om tjej då :rofl:

Det står inte i din gamla journal då vad dottern låg på i hjärtljud?
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Hmm.

Har jag den el. finns den på MVC kanske?

Kan inte minnas att jag fick med mig någon journal hem efter att hon var född:o
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Då ligger den säkert kvar, ring och fråga!! Jag fick välja om jag ville ha min journal själv eller ha den kvar på MVC.

Mamma har journalerna på alla oss 3 barn.
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Fick med mig någon plastfick idag med *hmm* låt mig se* moderskapsintyg, svarsrapport om att jag var HIV-,syfilis-, och något mer-fri.
En lapp man ska fylla i om tuberkulos & en "önskelapp" om hur man vill ha sin förlossning.

Ingen journal..

Förra graviditeten fick jag med mig journalen nån gång efter v. 30 har jag för mig.
Kanske blir så nu med.

Just det, det ligger en liten lapp oxå som jag ska ha med till "blodsugarn" vid nästa MVC-besök :D
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Då har de säkert den lappen där de fyller i din vikt, alla provsvar på järn, socker, blodtryck, SF mått å fosterljud.

Jag har en massa papper.
Mödrahälsovårdsjournal - MHV 1
Alla uppgifter om senaste mens, rökning, alkohol, sociala förhållande, tidigare graviditeter och förlossningar, sjukhistoria.

MHV 2
Där fyller de i vid varje besök, vikt, blodtryck, SFmått, fosterljud och när blodproven togs och om de är ua.

MHV 3
Pappret där de skriver i vad de har gjort och sånt.

Sen har jag journalen från UL och kopior på alla blodprov jag tagit.
 
Sv: Fostrets hjärtslag.

Ja jädrar, (ursäkta språket) hon tog inte min vikt idag, vet inte om det spelar så stor roll iofs.

Järnet var iallafall bra, 131 tror jag.

Inga extratabletter är bra tabletter ;) (hatar tabletter) utom de i tablettaskar :d
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp