Sv: fosterförsäkring
Jag ringde och sa att jag ville teckna en foster- fölförsäkring. Klart. De frågade om stoet var friskt, vem hon var betäckt med, vad jag haft för kostnader/dvs vad jag ville ha för värde på den.
Inga intyg, däremot sa de redan när jag tecknade att jag om jag ska få ut försäkringen och det inte finns något foster att 'visa upp' att då måste jag kunna bevisa att stoet var dräktigt dagen försäkringen tecknades. Dvs måste ha ett dräktighetsintyg från TIDIGAST samma dag försäkringen tecknades, eller senare.
Jag chansade, stoet var kollat på dygn 43, jag tecknade på dygn 45 (tidigaste man kan), och sen kollade jag henne igen på ca 60 dygn, och andades ut när hon fortfarande var dräktig. men OM hon inte hade det på ca 60 dygn, hade jag kastat 5000 kr i premie i sjön, för att hon var dräktig 2 dar innan jag försäkrade var oväsentligt, måste vara TIDIGAST samma dag.
Stoet kastade på dygn 99, på boxvila på stoort djursjukhus så jag hade nog klarat mig utan intyg iofs. Men jag skickade in seminstationens papper, fick också skicka in 'bevis' på att hon var betäckt med hingsten jag påstod, samt att jag skickade in intyget om dräktighet på ca 60 dygn (skickade de tidigare med bara för sakens skull, ULad på 16, 24 och 43 innan). Samt intyget från kliniken att stoet aborterat ett föl datum bla bla, och - lite kaka på kaka jag vet men jag skickade helt sonika in allt jag hade - intyg på att hon en vecka efter kastning var så tom ett sto kan bli (hon fick livmodersinflammation av kastningen, därför hon UL:ades efter).
Efter några veckor kom pengarna på kontot utan problem.