Foster o fölförsäkring

Veronika

Trådstartare
Har mitt sto försäkrat i F*lksam o tänkte teckna en foster o fölförsäkring, någon som vet om det är 45 el 90 dygn som gäller där för att kunna försäkra? Läste på deras hemsida men det är bara gamla villkor från 2003 o där står 90 dygn men dom liksom A****a har kanske oxå ändrat sina villkor fast det inte står..?

Sv: Foster o fölförsäkring

Förra året var det 90 dygn.
Meila till dom på folskam och fråga
gå in på deras hem sida och titta.

Jag undersökte marknaden lite när jag skulle teckna försäkringen till mitt sto nu i år. Jag ringde då till Folksam och de försäkrar från 90:e dygnet.

Du behöver inte teckna foster- och föl-försäkringen i samma bolag som stoet är försäkrat i, sa de till mig när jag kollade mina ston på 90-dygn förra året, den försökringen är helt fristående från de övriga försäkringarna.

Tack för alla svar, ska kolla runt imorgon.. Men det var väl inte så dyrt i A*ria eller hur var det, Splittan?

Jag tror standardpriset är 20% av försäkringssumman, alltså försäkrar du för 20 000 kostar det 4000, men det kan finnas undantag.

Liknande trådar

Avel Nästa vecka ska mitt sto undersökas på 48 dygnet. Om hon fortfarande är dräktig funderar jag på att teckna en foster och fölförsäkring...
Svar
18
· Visningar
3 355
Hästmänniskan Jag ringde mitt bolag häromdagen och hörde mig för om foster försäkringen som jag vill ha. Då sa hon att den bara gällde halvblod med...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: sassiball
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 056
Senast: Sockertoppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka