förvirrad, hjälp!!

Sv: förvirrad, hjälp!!

Får man inte starta högre än 1,20m med ponny bland hästklasser?

Jag har noll koll på sånt där egentligen, men har en liten hemma som jag tänkte hopptävla med OM hon visar talang för det, och då blir det bland hästarna.

Japp, så är det (TR 1, jag har glömt mitt på klubben, men jag är bombsäker på att det står där). Men som jag skrev så kan man säkert söka dispenser.

Silly skrev:
ang tävling på ponny...

*får man tävla på rakt tränsbett nu?

Tycker inte att du fått riktigt svar på den frågan, enligt TR 3 (hoppning), mom 372 Godkända bett för ponny vid hoppning.

... 3 Oledat tränsbett rakt eller svagt böjt i metall, gummi eller syntetmaterial. Minsta tjocklek 0,9 cm.

Ja det hoppas jag.
Eller ja inte för att jag tror att jag kommer tävla 130cm med d-ponnyn direkt, men just för saken skull.

Men när de går hästtävlingar utgår jag från att de går under "häst"regler för bett m.m.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka