Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du nu räcker det! Ställ av bilen nu går att göra via hemsida el app ( transportstyrelsen ) ta tillbaka nycklarna och flytta bilen. Finns säkert ngn på buke som bor i närheten . Glöm inte att be " vännen" dra dit peparn växer vilket litet sniket asJaha, i the never ending story, min vän är nu så dålig att hon inte kan skjutsa mig alls, inte ens till synundersökningen för att få körkortstillstånd. Men, efter vad hon sagt så har hon regelbundet åkt och köpt mat och saker till sig själv. Samt även skjutsat en granne och dennes SO till Söderhamn. Visserligen betalade de soppan men ändå. Jag talade om att jag ville ställa av bilen och köpa en moppe, och att köpa en moppe var jätttebra men jag skulle inte förhasta mig att ställa av bilen, hon mår snart bättre och då kan vi börja övningsköra lite i sommar, och förresten, var jag verkligen i form att köra tidigare i år? Vilket, verkligen provocerade mig! Hallå lägga över det på mig?
Jag försökte lägga fram det så att hon inte mår bra och jag vill inte pressa henne mer. Men det skiftade mellan passivt-aggressivt, ja du gör som du vill, och, jag är snart bra och då kan vi köra, till att bilen är ändå ingenting värd och kommer inte att gå igenom besiktning (det var hon som övertalade mig att köpa den eftersom den var så felfri och skulle gå igenom så lätt!) Jag nämnde att jag skulle ta en intensiv kurs och eventuellt hitta en person som jag betalar för att övningsköra med mig. Men nä, det behövs inte för hon blir snart bättre. Jag tänker att för 1000kr i månaden (försäkring) så kan jag säkert hitta någon som kan köra med mig några timmar.
Droppen var nog när jag berättade att jag möjligtvis ska byta arbetsplats till en ca 2 mil från var jag bor och att jag måste ha körkort då, ja men det går flera bussar dit.
Ja och så kan den inte stå kvar hos henne (såklart) och var skulle jag ställa den. Jag sa att jag nog skulle kunna fixa en plats och nämnde en man, nej! Där kan den verkligen inte stå eftersom hon kände honom. Sa att jag hade vissa kontakter (buke!) och då började hon prata om hur dålig hon var.
Om det är någon som undrar varför jag fortfarande sitter kvar i samma soppa så gjorde jag faktiskt så att jag talade om för hen att jag skulle ställa av bilen och köppa en moppe men då kunde hon plötsligt och det fungerade en kort tid igen.
Som sagt en mycket dyr och ledsam läxa.
Fortsättning följer...
Stilla undran: är detta trolleri hela vägen?
Första steget är ju att du inser vad du gör. Gå fler steg..I only wish. Jag är en konflikträdd sillmjölke som satt mig i denna knipa eftersom jag trott på min vän och hennes löften och nu inte vågar ta upp hela eländet med henne. Jag brukar inte vara så här handlingsförlamad, men nu är jag det.
I only wish. Jag är en konflikträdd sillmjölke som satt mig i denna knipa eftersom jag trott på min vän och hennes löften och nu inte vågar ta upp hela eländet med henne. Jag brukar inte vara så här handlingsförlamad, men nu är jag det.
Om du vill gå en 'medelväg' så tala om att from nu betalar hon milkostnad för bilen. Jag får 18:-/mil när jag använder bilen i jobbet. Det täcker inte kostnaderna om man räknar med service och reparationer. Kräv minst betalt för skatt och försäkring samt att 'vännen' står för soppan.I only wish. Jag är en konflikträdd sillmjölke som satt mig i denna knipa eftersom jag trott på min vän och hennes löften och nu inte vågar ta upp hela eländet med henne. Jag brukar inte vara så här handlingsförlamad, men nu är jag det.
I only wish. Jag är en konflikträdd sillmjölke som satt mig i denna knipa eftersom jag trott på min vän och hennes löften och nu inte vågar ta upp hela eländet med henne. Jag brukar inte vara så här handlingsförlamad, men nu är jag det.
Ehhh! Vad då i sommar? Om du börjar köra nu så har du ditt körkort innan sommaren!Jag talade om att jag ville ställa av bilen och köpa en moppe, och att köpa en moppe var jätttebra men jag skulle inte förhasta mig att ställa av bilen, hon mår snart bättre och då kan vi börja övningsköra lite i sommar
Ge mig nr så ska jag ringa o fixa både henne o bilenI only wish. Jag är en konflikträdd sillmjölke som satt mig i denna knipa eftersom jag trott på min vän och hennes löften och nu inte vågar ta upp hela eländet med henne. Jag brukar inte vara så här handlingsförlamad, men nu är jag det.
Du har inget ansvar för en annan människas mående. Det ansvaret bär vi alla för oss själva.När jag läser vad jag skrivit så inser jag hur absurt det är. Men, hon mår verkligen otroligt dåligt och jag vill inte göra det värre. Jag hyr också lägenhet av henne i andra hand (yup gör det bara mer soppigt) och tja det är därför det är svårt att sätta för hårt mot hårt.
@MJLee , problemet med allt det här är att det tär på DIG och det gör att du oxå mår dåligt - är det verkligen värt det? Har man tufft som du säger på jobbet så lägger all den irritation och frustration du känner pga det här ännu mer tyngd på dig och det tynger ned dig. Risken är att du kommer att gå in i den berömda väggen till slut och det vill du verkligen inte.När jag läser vad jag skrivit så inser jag hur absurt det är. Men, hon mår verkligen otroligt dåligt och jag vill inte göra det värre. Jag hyr också lägenhet av henne i andra hand (yup gör det bara mer soppigt) och tja det är därför det är svårt att sätta för hårt mot hårt.
Jävla skit och helvete alltså. Jag står i bostadskön och vill inget hellre än att flytta