pastejja
Trådstartare
När jag gick ut och skulle natta hästarna så var avelsstoet inte alls som vanligt. Hon låg ner och visade inte större intresse av att vilja resa sig upp. Reste sig dock lite senare, var inte alls intresserad av höet son nyss lagts in, tittade bara rakt fram. Denna hästen har väldigt mycket aptit i vanliga fall och är mycket "på".
Lyssnade på magen, det fanns magljud och senare bajsade hon. Jag tycker inte alls det verkar som koliksymtom.
Kan det handla om förvärkar? Håller hon på att kasta? Annat?
Beräknad att föla 25 maj, har en ordentlig mage, och har varit väldigt pigg och glad fram till nu. Som vanligt när jag tog in dem från hagen vid 19 tiden.
Öppnade upp baktill, och hon var ganska mörk, men jag har inte kollat på ett tag så det säger mig inte något direkt, men kanske någon annan?
Hade tänkt att gå ut igen om ett par timmar, vad tror ni?
(Hoppas att någon är vaken)
Lyssnade på magen, det fanns magljud och senare bajsade hon. Jag tycker inte alls det verkar som koliksymtom.
Kan det handla om förvärkar? Håller hon på att kasta? Annat?
Beräknad att föla 25 maj, har en ordentlig mage, och har varit väldigt pigg och glad fram till nu. Som vanligt när jag tog in dem från hagen vid 19 tiden.
Öppnade upp baktill, och hon var ganska mörk, men jag har inte kollat på ett tag så det säger mig inte något direkt, men kanske någon annan?
Hade tänkt att gå ut igen om ett par timmar, vad tror ni?
(Hoppas att någon är vaken)