Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ridtävlingsskåp tror jag är alldeles för klumpigt *ser det framför mig*. Det ända som jag blivit av med hitills är en svettskrapa, men det var nog bara någon som tog fel.
Sån där upphängare med krokar har jag med, himla praktisk!
Ja.. jag antar att de blir lite klumpigt.. Hmm.. vad jag vill är att man ska ha så lite olika förvaringsdelar som möjligt. Det räcker ju med att man har sulkyn och hjulen att bära. Sen ska man ha en selbag, privat väska, väska med smågrejjer, hink, hovslagargrejjer
Tänk om nån kunde komma på nått smart och smidigt sätt att ha med sig allt. Då skulle nog de vara en rik människa.
Affärsidé någon?
Det dumma med ridtävlingskåp är ju att de är gjorde för att ha sadlar i.. så de är större än vad man själv behöver. Åtminstone för breda. Räcker ju med nått som man kan hänga in selen/selbagen i, resten av seldetaljerna och en låda för borstar och så ett utrymme för hink och hovslagarutrustning.
Men å andra sidan kanske det är bättre att försöka hitta nått där man kan ha allt utom selbagen i. Låsbart. Det borde vara mer genomförbart
När jag gjorde praktik hos Peter Untersteiner hade vi med all utrustning (selar,huvudlag + skydd) i selpåsar och sedan hade vi ryktsaker och liknande i en hink eller låda vi ställde utanför boxen bara Skolans hästar har också bara selpåsar har jag för mig ..
På vår banan har vi så trångt i gäststallarna att det inte skulle gå att få in en sukly om det stod ETT sånt där skåp där och då står det hästar på båda sidor.
Likadant vid många uteboxar på olika banor där utrymmet delas av häst och utrustning i de flesta fall (undantag finns)
Selpåse-sele "m.allt", huvudlag,skydd. Intersport Bag (STOOR) alla täcken, svettskrapa,liniment,extra bandage,tejp,sax,morakniv,hinkhållare,"kött-krokar",borstar,hovslageri verktyg mm mm. Hink Ett stycke fyllt hönät.
Har köpt en rullande "hink" med handtag, på granngården. Den har jag sett ett tag men nu gjorde jag slag i saken. Man drar den efter sig och får med sig det allra mesta i den. Allt vill jag nog påstå. Nu slipper jag konka på alla grejor, bara att dra den med sig. Inviger den på fredag då det är dags för tävling.
Hästmänniskan Jag är rätt dålig på att sätta mål överlag utan gillar att ta det som det kommer numera.
Mitt främsta mål är att ha roligt med hästarna...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.