Förvaring under tävling?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Hur förvarar ni er utrustning under tävling? Hur bär ni med er allt?

Hockeytrunk?
Ridtävlingsskåp?
Selbagar?

Sv: Förvaring under tävling?

Selen med dess tillbehör (skydd, huvudlag m.m.) har jag i en selpåse. Resten (hink, täcke & annat) har jag i en grön plastlåda från försvaret med skjutlock.

Det tycker jag funkar bra.

*kl*

Biltemas stora bag till sele, skydd och sånt, och en annan mindre till "mina" prylar. Den är dock inte Biltema då det inte finns bra sidofack på dem.

Till vardags - Stor plastlåda med ett företagsnamn på. :angel:

Okej,jag är nog värst här,en gammal köttlåda i plast:o:D och Ikea påsar.
Min man har sina grejer i en bag som kommer i från amatörklubben!

Innan jag hade min nuvarande så hade jag en grön Scanlåda, hade den fram tills en häst i lastbilen fick för sig att äta på mitt täcke. Sedan dess blev det låda med lock på.

Selpåse
Sele, huvudlag, gamascher, knäkappor, boots, täcken (har en ponny så det får plats och blir inte så tungt ;))

Ikea påse
Ja ... övriga bra och ha grejer, brukar lägga täckena här med och även hinken då.

Innan jag hade min nuvarande så hade jag en grön Scanlåda, hade den fram tills en häst i lastbilen fick för sig att äta på mitt täcke. Sedan dess blev det låda med lock på.

Jag har haft min låda dom senaste 10åren,de funkar skit bra för mig!:D

Köpte just en ny selbag till sele, huvudlag, skydd och så, funkar fint. Ikeapåsar ;) till det andra än så länge, ska försöka fixa ngn slags låda framöver tror jag.

JAg har en hel drös med selpåsar men jag är lat så de använder jag inte. Det går snabbare att trycka ner allt i IKEA-påsar :D

jag har selpåse till sele och huvudlag.
skydd, täcken och andra prylar har jag i en stor trunk eller i en ikeapåse.

Vi har selpåse till selen. Allt annat utom hovslagargrejor ligger i en stor vit plastlåda. Hovslagargrejor har en egen hink.
Vi har en sådan där hängare med många krokar som man kan hänga på boxdörren, så att man kan hänga upp det mesta när man kommer fram.

Hur förvarar ni er utrustning under tävling? Hur bär ni med er allt?

Hockeytrunk?
Ridtävlingsskåp?
Selbagar?

Jag har ikeapåse till sele mm, hovslagar grejorna kör jag i en svart gummihink lätt att bära med sig. Funkar bra.:)

en väska till mina grejor såsom, tävlingsdress, hjälm mm. Men vill ha dem stängda känns tryggast så. Sen placerar jag dem längst in i boxen när jag har hästen uppställd. Mina hästar är väldigt lugna på tävlingsplatsen.

Så det är ingen som använder ett sånt där ridtävlingsskåp?

Jag är nämligen i shoppartagen och håller på att bestämma mig för vad jag ska köpa.

Nu har jag en stor plastlåda till selen och sen en mellanstor bag till mina grejjer och lite mindre seldetaljer. Men jag skulle vilja ha allt i samma och det får gärna vara låsbart. Och såklart lätt att flytta och får inte ta så mkt plats

Först tänkte jag en hockeytrunk på hjul, men dom tar så stor plats. Plus att hjulen är så små att de knappast kommer kunna användas på en stallbacke.

Så nu funderar jag på om man kanske kan använda ett ridtävlingsskåp. Då kan man ju ha selen inuti och kan låsa när man inte är där. Och inte tar de mkt plats heller..

Eller är de nån som vet om de finns nått liknade utvecklat för trav?

Så här ser ett för ridning ut

01.jpg

Än en gång tackar jag Ingvar Kamprad och undrar i det tysta vart hästvärlden hade stått idag utan hans blåa påsar.

Så det är ingen som använder ett sånt där ridtävlingsskåp?

Själv skulle jag aldrig köpa ett sådant skåp att dra runt på när jag är och tävlar, tycker att dom är klumpiga.
Sedan kan jag tycka att det i vissa gäststall finns lite ont om plats och ett tävlingsskåp kan man inte direkt ha på gången när det ska vagnar in och ut stup i kvarten. Iof kan man ju ha skåpet utanför *funderar*

Jaja, inget för mig iaf :)

Ja det hade väl varit lite bra. Me n de är ju SÅÅÅÅÅÅÅ dyra. Så jag föredrar nog de fantastiska påsar.

Selpåse
Mindre bag
Hink
Liten rund öppen väska, med små fack runt, för borstar, små flaskor (såpa, sårspray, liniment mm), inköpt i en hästbutik är nog en ridgrej.

sellada.jpg

Denna kanske är något för dig! Vanlig i Frankrike, de har ju dock inga stallgångar som blockeras. På den kortsida som det inte är hjul har man en rem som man binder i sulkyn och på så sätt drar man lådan samtidigt som sulkyn framför sig, sen kan man leda hästen med den fria handen!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Blyger
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
298
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka