Förvaring i kallförråd?

En vanlig kondenseringsavfuktare tappar väldigt mycket av sin effekt vid så låg temperatur, men det kanske var överdrift att säga verkningslös - det är bättre med avfuktare än utan.
Stämmer säkert! Jag upplevde dock betydligt mindre fukt/rost på det jag förvarade med hjälp av avfuktare, typ i temperatur mellan -5 och +10, men allt beror ju på HUR fuktigt det är också, Västerbotten är ett rätt torrt ställe om man jämför :p

Vi har oisolerade förråd, bor också i nybyggd brf. Det blir kallt och fuktigt, men än så länge har inget möglat eller blivit förstört (bott här i fem år). Skulle dock inte förvara kläder eller värdefulla saker där. Vi har stora klädkammare inne i lägenheterna som inomhusförvaring.

Om man köper stora, täta plastlådor, och lägger i en sån där fuktsamlare så kan man förvara en del kläder. Skulle dock inte chansa med sånt jag är rädd om.

Inte?
Källarförråd? Vindsförråd?
Jag har alltid haft förråd som håller minst plusgrader när jag bott i lägenhet.

Källarförråden har hållt plusgrader eftersom de är under huskroppen, men det har varit oisolerat och ouppvärmt. Men eftersom där går rör får det inte bli minusgrader.

Vindarna har däremot alltid hållt ute-temperatur.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Äldre Jag tror att vi precis har varit med om den absoluta höjden av idioti i bostadssammanhang! Dottern har precis blivit sambo och flyttat...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 904
Senast: tanten
·
Hemmet Det är visserligen ett par veckor kvar innan vi får tillträde till vårt hus. Men funderingarna är såklart redan i full gång. Har under...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: Zewz
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar