Förvaring av hästkläder inne?

Sv: Förvaring av hästkläder inne?

Jag har och kommer ha eget stall som jag delar med min syster, så jag har inget stort behov av att se snofsig ut när jag lallar omkring i hemma stallet. Bekvämt, funktionellt och prisvärt är ledorden i min stallutrustning. Men sen är det ju inte bara stallkläder som sagt. Det är min överdragsoverall för mekande med bil, traktor och redskap, det är munderingen för arbete i skogen osv. Båda dessa munderingar brukar ha en ganska karakteristisk lukt, och åtminstone överdragsoverallen brukar bli rätt skitig. Och jag är alldeles för oorganiserat effektiv för att tvätta dessa kläder efter varje användningstillfälle...

Eftersom jag kommer ha en groventre så tänkte jag samla alla dessa kläder som potentiellt kan både lukta och vara skitiga där, och göra det lätt att hålla stängt om dem så att man inte behöver känna lukten av motorsågsavgaser och nysågat trä på väg till toaletten om man är hos mig på besök - eller ännu värre behöva känna lukten i köket, matsalen osv. :) Jag har en känslig nos, och än så länge har jag faktiskt inte varit hemma hos någon som har hästar, dagligen sköter om dessa (dvs mockning, ryktning, täckesbyten, ...) och som hänger stallkläderna på klädhängaren innanför dörren och där man inte kan uppfatta lukten av stall/häst. Men jag tror ju säkert att det är möjligt, så därför tänkte jag att det kunde vara intressant att höra hur andra gör!

Sv: Förvaring av hästkläder inne?

Varför inte lämmna överdragskläderna i stallet, verkstaden osv eftersom de är sà skitiga och luktar illa, man kan ju köppa en garderob (de i plast e billiga och praktiska att ha i stall och andra liknande utrymmen) där man hänger in överdragskläderna.

Liknande trådar

Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka