Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att det får plats en 20kg säck precis (en säck med pellets)Dom här från Ikea tycker jag fungerar bra. Fördelen är att man kan stapla dom på varandra. Finns i två olika storlekar.
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/70255899/
Dom här från Ikea tycker jag fungerar bra. Fördelen är att man kan stapla dom på varandra. Finns i två olika storlekar.
Dom här från Ikea tycker jag fungerar bra. Fördelen är att man kan stapla dom på varandra. Finns i två olika storlekar.
man kan alltid lägga 2 träbitar över locket så att vikten av lådan över inte är direkt på locket utan mer vilar på den nedre lådans sidor.hej!
Ikeas funkar superbra, men locken är lite sköra och klarar inte riktigt av 25 kgs vikt :-(. Mitt ena lock gick sönder direkt. Jag funderar på en förstärkning, men har inte hittat nåt bra material till det än.
/Lavinia
hej!
Ikeas funkar superbra, men locken är lite sköra och klarar inte riktigt av 25 kgs vikt :-(. Mitt ena lock gick sönder direkt. Jag funderar på en förstärkning, men har inte hittat nåt bra material till det än.
/Lavinia
Beror ju på vad man förvarar i dem. Om man t ex har betfor i övre lådan, är det ju inga problem.Måste vara väldigt skiftande kvalitet då, våra har hållit i flera år nu fast de är staplade på varandra.
Annars så funkar en lagerhylla från samma ställe som lådorna alldeles ypperligt.
Var har du köpt dessa? Som du säger så ser de ut att ta betydligt mindre plats än de runda som jag harjag har på 60L (tror jag), 4kantiga med lock. perfekt för 25kg säckar med pellets, lätta att flytta även med foder i. det är dessa men en äldre modell. väldigt smidiga då de inte tar upp lika mycket plats som vanliga runda fodertunnor.
I ett stall där jag hade häst förut så hade de gjort som en hylla som var anpassad till de lådorna. Så man hade tre lådor i höjd fast med ett enkelt hyllplan emellan (eller om det bara var som en "ram").hej!
/Lavinia
@LaviniaDe har jag med. Men locken är klena när man staplar. Det går men de bågnar.
Mina rymmer mer än en säck.
@Lavinia
Mina är sen 2006 eller så så dom kan ju ha bytt till sämre material sen dess
Dessutom är mina inte så höga utan bredare istället.
Vad synd för mina är väldigt bra i alla fall. I mina förvaras det verktyg och liknande för tillfället. Dvs riktigt tunga saker och dom håller utan problem. Står två på varandra.Jag gissar att de bytt material. Locken är väldigt sladdriga, men funkar iaf. Och dom tar sjukt mycket mindre plats än 2 runda tunnor :-)
/L
Vad synd för mina är väldigt bra i alla fall. I mina förvaras det verktyg och liknande för tillfället. Dvs riktigt tunga saker och dom håller utan problem. Står två på varandra.
En bit playwoodskiva (stavning?) som täcker hela locket borde fördela tyngden (eller några träbitar som någon föreslog tidigare).