Förväntad mankhöjd?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Clemman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 753

Clemman

Trådstartare
Mitt kallblod blir 3 i april och är nu 146 cm i mankhöjd. Mamman är ca 155 cm och pappan 158. Känns inte som hon blir så stor eller? Vad tror ni?:crazy:

Sv: Förväntad mankhöjd?

Jag skulle gissa på att hon max blir 150 med lite tur. Sen växer de ju tills de blir runt 8 men oftast inte så mycket på höjden tyvärr.

Sv: Förväntad mankhöjd?

Min fjordvalack var 134 cm som fyraåring och slutmättes som 139,6 cm och mitt sto var 139 cm som treåring och är idag (sju år) 144 cm.

Så 5-6 cm känns rimligt att hon kan växa, men jag tror inte hon blir över 150 cm.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 269
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
629
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 175
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren... 36 37 38
Svar
754
· Visningar
53 504
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka