MiniLi
Trådstartare
För ganska länge sedan skapade jag en tråd om min häst som kändes lite konstig vid ridning: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=887190
Nu har det gått ett tag och hästen har utvecklat en orenhet i vä fram. Han är inte direkt halt men markerar.
Har vilat i 1,5 vecka för att se om det skulle gå över men idag red jag igen och han är fortfarande inte ren, inte ett dugg bättre faktiskt.. Men inte heller sämre.
Har ringt till Strömsholm och bokat en tid, ska dit på tisdag.
Jag kommer ju få svar på vad det är som är fel men skulle bara vilja spåna lite.. Vad kan det vara?
Jag är väldigt orolig och ledsen över det här..
Av flera skäl så kom detta direkt olämpligt (inte för att det någonsin är lämpligt men ändå..)
Han är inte ett dugg svullen eller varm. ingen puls. Pigg och glad i övrigt..
Min hovlagare (som även är en enormt duktig hästmänniska) har känt igenom benen och hittar ingenting.. Han har kollat när jag longerar och tycker inte att det syns så mycket alls..
Det är mest jag som känner vid ridning att något är fel, han är inte ren.
Han känns oren när man början rida men det värmer ur, när han är varm så är han lika fräsch som alltid..
Vad kan det vara för skada som beter sig såhär?
Nu har det gått ett tag och hästen har utvecklat en orenhet i vä fram. Han är inte direkt halt men markerar.
Har vilat i 1,5 vecka för att se om det skulle gå över men idag red jag igen och han är fortfarande inte ren, inte ett dugg bättre faktiskt.. Men inte heller sämre.
Har ringt till Strömsholm och bokat en tid, ska dit på tisdag.
Jag kommer ju få svar på vad det är som är fel men skulle bara vilja spåna lite.. Vad kan det vara?
Jag är väldigt orolig och ledsen över det här..
Av flera skäl så kom detta direkt olämpligt (inte för att det någonsin är lämpligt men ändå..)
Han är inte ett dugg svullen eller varm. ingen puls. Pigg och glad i övrigt..
Min hovlagare (som även är en enormt duktig hästmänniska) har känt igenom benen och hittar ingenting.. Han har kollat när jag longerar och tycker inte att det syns så mycket alls..
Det är mest jag som känner vid ridning att något är fel, han är inte ren.
Han känns oren när man början rida men det värmer ur, när han är varm så är han lika fräsch som alltid..
Vad kan det vara för skada som beter sig såhär?