Fortfarande mjölk i juvren??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare __Ida__
  • Startdatum Startdatum
I

__Ida__

Har ett gammalt avelsto. Det senaste fölet avvandes i november månad. Mjölken i juvret försvann men nu upptäcker jag att juvret är fullt på mjölk igen. Förstår inte? Hon ska ju inte ha något föl precis. Någon som vet? :confused:

Jag har egentligen inte någon aning om hur det fungerar på hästar men hundar kan ju bli skendräktiga, så pass att om får mjölk i juvren. Att hundar blir det beror på att om en tik i flocken(i det vilda alltså) får valpar och sen dör ska en annan tik kunna ta hand om valparna.

Om ditt sto fått föl år efter år så kan det ju vara en sådan grej :) Men som sagt det är bara mina egna ytterst amatörmessiga spekulationer.

//Jenni

Jag har ett sto som fölade 2002, hon har fortfarande mjölk och är garanterat inte dräktig.
Inte skendräktig heller vad jag kan tro.
Tror inte det är någon fara sålänge juvret är mjukt och inte ömmar.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Cactus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 748
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 682
Senast: manda
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 660
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka