Fort!! När ska man börja?

R

Real_Life

Klubbtävling... Efter att domaren har sagt "Varsågod och rid", hur lång tid har man på sig att börja hoppa?

Sv: Fort!! När ska man börja?

Inte bara klubbtävling utan alla tävlingar:
efter startsignalen har du 45 sekunder på dig att passera startlinjen. Tar du längre tid på dig så startas klockan ändå efter de 45 sekunderna, så du får bara sämre tid (förut blev man utesluten).
Efter det att klockan startats så har du 45 sekunder på dig att hoppa första hindret. Tar du längre tid på dig så blir du utesluten.

Om du alltså tar 45 sekunder eller mer på dig att passera startlinjen så har du totalt 90 sekunder (1 1/2 minut) på dig att hoppa första hindret efter startsignalen.

Vid hoppning i två faser med ny startsignal är det annorlunda i fas 2. Då har du 30 sekunder på dig att passera startlinjen och tar du längre tid på dig så blir du utesluten från fas 2.

Ditt svar kom tyvärr för sent, men tack ändå :)
Det förklarade bättre än sidan jag hittade det på, så nu vet jag till nästa gång :)

Man har väl 40- 45 sekunder på sig.. Iaf vad jag har hört. lycka till! :rofl:

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 087
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 217
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?