Försyld häst.

K

ketchup

Min ponny har blivit lite förskyld. När man rider frustar hon i början när man travar fram. Snorar vitt vid ansträgning och hostar lite smått. Jag har ridit ut lätt den senaste veckan, bara skrittat och travat.

Hon är pigg och glad som vanligt. Ingen av de andra hästarna i stallet är förkylda och hon har ingen feber.

Finns det något man kan göra för att hon ska bli frisk fortare? Eller är det som med människor att man bara ska ta det lugnt och avakta?

Läste att det var bra att ge honung i maten, gör de någon skillnad? Ger absolut ingen vitlök.

Mycket tacksam för svar!
17521966.jpg

Sv: Försyld häst.

Min ponny har blivit lite förskyld. När man rider frustar hon i början när man travar fram. Snorar vitt vid ansträgning och hostar lite smått. Jag har ridit ut lätt den senaste veckan, bara skrittat och travat.

Hon är pigg och glad som vanligt. Ingen av de andra hästarna i stallet är förkylda och hon har ingen feber.

Finns det något man kan göra för att hon ska bli frisk fortare? Eller är det som med människor att man bara ska ta det lugnt och avakta?

Läste att det var bra att ge honung i maten, gör de någon skillnad? Ger absolut ingen vitlök.

Mycket tacksam för svar!
17521966.jpg
Se till hästen är torr och ta det lite lugnt så länge hon hostar, så är det nog över snart. Vet inte om honung kan hjälpa att lindra hostan, kanske?! Det ger ju lite extra energi i alla fall så prova kan man ju (om hästen tycker om det förstås)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 849
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar