Försvunnen hund

Poisonous

Trådstartare
Ailu är försvunnen.
Han slet sönder kopplet inatt och stack, förmodligen efter något bara han vet.
Han stack ner mot älvkanten, jag rusade efter men hann naturligtvis inte ikapp.
Har ropat och ropat, vi tog bilen och började köra runt men inget. Vi hörde honom skälla, argt! Och sedan tyst, vi har inte hört honom mer.
Han försvann runt midnatt och vi har varit uppe hela natten, gått ut med jämna mellanrum och visslat, jag har gått hela älvkanten men inget.

Jag börjar ge upp, vad gör man om ens bästa vän inte kommer hem?
Han hade dubbla halsband och dubbla koppel. Tänk om han fastnar? Tänk om han gjort sig illa och ligger och förblöder någonstans?
Varför svarar han inte? Varför kommer han inte hem? :(

Åh fy! :( Jag förstår att du är ledsen och rädd!

Jag har egentligen inga råd att ge, men hoppas att han kommer hem oskadd snart!

Ailu är försvunnen.
Han slet sönder kopplet inatt och stack, förmodligen efter något bara han vet.
Han stack ner mot älvkanten, jag rusade efter men hann naturligtvis inte ikapp.
Har ropat och ropat, vi tog bilen och började köra runt men inget. Vi hörde honom skälla, argt! Och sedan tyst, vi har inte hört honom mer.
Han försvann runt midnatt och vi har varit uppe hela natten, gått ut med jämna mellanrum och visslat, jag har gått hela älvkanten men inget.

Jag börjar ge upp, vad gör man om ens bästa vän inte kommer hem?
Han hade dubbla halsband och dubbla koppel. Tänk om han fastnar? Tänk om han gjort sig illa och ligger och förblöder någonstans?
Varför svarar han inte? Varför kommer han inte hem? :(
Kontakta polisen.
Börja med att sätta upp lappar överallt.
Bor ni i villa? Lägg i så fall ut mat i trädgården.
Försök få ihop ett gäng så ni kan ge er ut och söka. Sök systematiskt från där han försvann.
Fråga alla ni möter och knacka på dörrar.
Det viktiga är att ni får in observationer på hunden så ni har något att gå efter.

Vi har sökt, från midnatt till nu. Sambon började jobba klockan 5. Vi gör ett sista sök mellan 4-5 till fots.
Inget.
Sambon åker iväg, jag skriver denna tråd, skriver efterlysningar och postar överallt där jag kan komma på.
Jag går och hämtar en cigg, då kommer en bil in på gården.
Sambon, jag tänker att han glömt något. Ser genom hallfönstret hur han går runt bilen till bakluckan. Jag springer ut, möts av en toklycklig välmotionerad, lerig hund.
Han har lera från topp till tå.
Förbannade kräk, han är äntligen hemma <3 En dusch senare så sover han nu intill mig, totalt avdäckad. :love: Förbannade jävla älskade kräkdjur :love:

Vi har sökt, från midnatt till nu. Sambon började jobba klockan 5. Vi gör ett sista sök mellan 4-5 till fots.
Inget.
Sambon åker iväg, jag skriver denna tråd, skriver efterlysningar och postar överallt där jag kan komma på.
Sambon, jag tänker att han glömt något. Ser genom hallfönstret hur han går runt bilen till bakluckan. Jag springer ut, möts av en toklycklig välmotionerad, lerig hund.
Förbannade kräk, han är äntligen hemma <3 En dusch senare så sover han nu intill mig, totalt avdäckad. :love: Förbannade jävla älskade kräkdjur :love:

Vad skönt, måste vara fruktansvärt när hundarna/djuren försvinner. Mina tankar går dagligen till Lotuz och Mingla, Leonbergarna som varit försvunna sedan några dagar före julafton :(

Nu är det inte aktuellt för Ts del längre men någon annan kan ju behöva idéer om vad man kan göra.

Glömde nämligen att om man har Facebook så kan man använda sig av den för att sprida efterlysningen och ragga folk för sök efter hunden. Brukar vara mycket effektivt.

Finns även en hel del organisationer på Facebook som man kan få hjälp utav om hur och vad man skall göra.

Inget.

Åh så skönt! Nu fick jag lyckotårar i ögonkanterna.

Skönt han är tillbaka!

Förutom FB, så är mina bästa tips om man har borta en hund att kontakta taxi samt posten. De är mycket ute och kör, och brukar vara väldigt tillmötesgående när det kommer till att hålla span efter en bortsprungen hund.

Och jaktlag, dels för att de, beroende på årstid, är ute mycket i skogen, men även för att de kan ha fällor eller liknande om man lokaliserar hunden men inte kan få in den, de blir snabbt förvildade.

Jag laste nagomstams I hostas att det absolut mest effektiva sattet ar att satta ut nagot vant tex en badd, mattes och husses klader samt vatten pa platsen man senast sag hunden.
Kolla tillbaka med jamna mellanrum och ofta kommer tydligen hunden tillbaka och kan aven stanna dar det familjara ar.
Det varnades om att inte stalla ut mat da det kan locka till sig andra djur som da istallet kan skramma bort hunden.

Skont att han kom hem igen, vilken skrack!

Gudaskönt att han kom hem. Hel dessutom!!
Ja på facebook finns "Missing dog" som kan samordna sök och info på berörd plast. De är också kunniga på hur man fångar in/ matar in rymmare som kanske hunnit blivit rätt skygga. Kan vara bra att veta för andra som råkar ut för liknande.
Ovisheten måste vara olidlig! :(
Här där jag bor försvann två större blandisar från sin gård....två ganska vana rymmare. Brukade ställ till med en del när de var på vift. Alltid någon som lessnade, fångade in dom och körde hem dom eller ringde ägarna. Men i april förra året stack de igen...denna gången har INGEN sett skymten av dom . Märkligt. Inte en skymt, ett tassavtryck ,ett skall, pälstuss...nada...på över ett år från någon av hundarna. Och så himla ödsligt är det inte här. Kanske någon som lessnade på deras bravader och körde dom lååååångt ut i skogen eller nått? :crazy:

Va skönt att han kom till rätta! :)
Värsta mardrömmen att ha en hund på rymmen!
Men jag måste få fråga, varför dubbla halsband, och dubbla koppel?

* Jenny *

Gudaskönt att han kom hem. Hel dessutom!!
Ja på facebook finns "Missing dog" som kan samordna sök och info på berörd plast. De är också kunniga på hur man fångar in/ matar in rymmare som kanske hunnit blivit rätt skygga. Kan vara bra att veta för andra som råkar ut för liknande.
Ovisheten måste vara olidlig! :(
Här där jag bor försvann två större blandisar från sin gård....två ganska vana rymmare. Brukade ställ till med en del när de var på vift. Alltid någon som lessnade, fångade in dom och körde hem dom eller ringde ägarna. Men i april förra året stack de igen...denna gången har INGEN sett skymten av dom . Märkligt. Inte en skymt, ett tassavtryck ,ett skall, pälstuss...nada...på över ett år från någon av hundarna. Och så himla ödsligt är det inte här. Kanske någon som lessnade på deras bravader och körde dom lååååångt ut i skogen eller nått? :crazy:
Missing Dog anordnar väl inte sök? Det är väl mer bara en efterlysningsplats. Missing Dog och Missing People är inte samma sak och fungerar inte på samma sätt, även om namnen liknar varandra.

Mycket bra läsning om vad och hur man skall göra när en hund försvinner (det är en del text så därför väljer jag att länka. Länken går till en ideell organisation så det är ingen reklam av något slag)
http://www.sindysfoundlings.com/forsvunnenhund.html

När det kommer till maten. Är det så att hunden inte går att få tag på (hundar blir många gånger fort förvildade) eller den observeras på många olika ställen så är det viktigt att man får den att hålla sig till ett och samma ställe dit den återkommer hela tiden. Någonstans där man vet att hunden verkligen är. Då brukar det vara väldigt effektivt att mata in den på ett ställe.

Brukar vara som mest effektivt på hundar som försvunnit på något ställe de inte är hemmahörande i.

denna gången har INGEN sett skymten av dom . Märkligt. Inte en skymt, ett tassavtryck ,ett skall, pälstuss...nada...på över ett år från någon av hundarna. Och så himla ödsligt är det inte här. Kanske någon som lessnade på deras bravader och körde dom lååååångt ut i skogen eller nått? :crazy:

men fy vad hemskt :(

Missing Dog anordnar väl inte sök? Det är väl mer bara en efterlysningsplats. Missing Dog och Missing People är inte samma sak och fungerar inte på samma sätt, även om namnen liknar varandra.

Mycket bra läsning om vad och hur man skall göra när en hund försvinner (det är en del text så därför väljer jag att länka. Länken går till en ideell organisation så det är ingen reklam av något slag)
http://www.sindysfoundlings.com/forsvunnenhund.html

När det kommer till maten. Är det så att hunden inte går att få tag på (hundar blir många gånger fort förvildade) eller den observeras på många olika ställen så är det viktigt att man får den att hålla sig till ett och samma ställe dit den återkommer hela tiden. Någonstans där man vet att hunden verkligen är. Då brukar det vara väldigt effektivt att mata in den på ett ställe.

Brukar vara som mest effektivt på hundar som försvunnit på något ställe de inte är hemmahörande i.
Det är olika från Missing Dog grupp.
Missing Dog Skåne t.ex. anordnar sök i den mån vi har möjlighet annars ger vi tips på hur man kan lägga upp det. Bistår med hjälp via nätet,samordnar & gör efterlysningslappar.

Det är olika från Missing Dog grupp.
Missing Dog Skåne t.ex. anordnar sök i den mån vi har möjlighet annars ger vi tips på hur man kan lägga upp det. Bistår med hjälp via nätet,samordnar & gör efterlysningslappar.

Missing Dog i Östergötland har flertalet personer som söker om en hund kommer bort - många som jobbar stenhårt ute på fältet.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 462
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 277
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka