Personligen hade jag nog inte tagit upp det. Ev nästa år innan leverans meddela hur du vill att han ska köra in och att du trampar ner några stolp för att markera var det är ömtåligt då något blev lite skadat sist.
När du skriver att du tänker att det kan gå på en försäkring han har, så gör det att jag ser ett scenario där du beskriver vad som hänt helt utan skuldbeläggande och väldigt tydligt pekar på vad du hade kunnat göra för att undvika detta, samt att du fast det inte alls är hans fel, undrar om han har försäkring som täcker sådant eller har en idé om hur detta kan lösas. I så fall om det finns självrisk ev kunna ta den (för att det blir mindre insats än att göra det själv/inte göra det o gräma sig). Meeen detta säger jag för att jag vet att folk brukar tycka att jag är väldigt trevlig och typ alltid hjälper mig lite extra.
Det skulle inte vara mitt förstahandsval, men en möjlighet. Dock skulle jag backa så fort jag märkte om det inte landade bra. Inte kräva något innan jag hör hans inställning OCH har varit supertydlig med att jag absolut inte tycker det är hans fel, bara en olycklig omständighet som jag hör om han kunde hjälpa mig att se en lösning på. Men asså, när jag skriver så känner jag att jag ändå skulle skippa det.