Förstorad framför ljuvret?

Cleese

Trådstartare
Har ett 3-årigt sto som är riktigt svullen framför ljuvret, som om det är körtlar eller något som svullnat upp. Hon verkar inte ha ont av det, men hon har haft det ett tag nu. Det är väl stort som ½ handboll fördelat på 2 svullnader. Någon som vet vad detta skulle kunna vara?

Om jag var du skulle jag garanterat ringa vet och höra.
När min ponny för något år sedan blev illa biten rint skapet, utan att vi visste vad det var (det var inte riktigt insektssäsong än då) så sa vet. att om svullnaderna blir större än ett ägg så bör man ringa, om man inte vet vad det är (insektsbett tex.)
Är dom stora som en halv handboll är det nåt som inte är som det ska...

fett förmodligen. Inget att oroa sig över. Hur är stoets hull i övrigt? Brunstperioder?
Av och till kan stona få ödemliknande svullnader framför juvert och på ston i gott hull kan man se fettvalkar framför (jfr. med bilringar på människan)....och detta är helt ofarligt.

Haller med Cesam!

Det ar helt ofarligt om det ar fetma-klumpar. Om ditt sto ar smalt tycker jag dock att du ska vanda dej till veterinar eller nagon annan som vet.

Hej
Mina ston blir alltid lite svulla där nu när det börjar bli varm. Tror det är som dom blir bita av mygg och sådana flygfä :confused:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka