Förstöra gångart?

kolblakkur

Trådstartare
Jag har planer på att sätta ihop mina två shetlands i ett par. Det som gör mig tveksam dock, är att de har så olika gångarter! En har en otroligt markbunden trav och den typiska shetlandstraven, dvs han studsar fram :D medan den andre tar betydligt luftigare, längre steg. En otroligt vägvinnande trav som är lätt att tempoväxla. Nu är min rädsla att han ska få sin fina trav "förstörd" av att köras tillsammans med en häst med betydligt sämre trav. Är min rädsla befogad? Är det möjligt? Kan han börja ta kortare steg även när han körs i enbet?

Sv: Förstöra gångart?

Har inga svar å ge men hoppas att någon annan har det.
Jobbar ju på att försöka få ihop mina killar i par också . Å de går bättre å bättre (KAN vara inbillning från min sida då ingen instruktör sett oss sen i juni)
Mina killar är då dels olika höga skiljer nog ca 1 dm. Lägg sen till att den stora har mycket energi i sig. Å dessutom en 9a på traven och 8 på skritten på utställningen. Å Lillkillen är omogen, bekväm av sig å har inte alls de stegen.. ÄVEN om han skulle orka hålla koncentration

Så länge man kör hästarna var för sig också så tror jag inte att man förstör någonting.

Liknande trådar

Körning Nu får vi se om bukefalisterna har några goda tips och råd. Min ungponny som blev 3 på nyår har "erbjudit" mej ett problem som jag är...
Svar
11
· Visningar
1 500
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: Spirax
·
Körning Jag tycker det är konstigt att när det gäller sadlar, täcken etc - då får det kosta hur mycket som helst. Jag menar - bara ett bra...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: _L_
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka