förstoppad råtta !?

E

_Emma_

Hej,

Jag har haft mina två råttpojkar i knappt en vecka. Dem är ca 5 veckor gamla.
Den ena råttan är jätte svullen i baken.
Jag har kollat över allt på internet om förstopping på råttor eftersom vi tror att det är det, men ingenstans står det att dem blir svullna i baken :crazy:
Han verkar inte slö utan är är pigg som vanligt..
Jag har tagit ur maten ur buren så dem bara ha vattnet kvar.
Har hört att man kan ge parafinolja så ska köpa det i morgon.

Någon som vet om det kan vara förstoppning eller något annat ?
Och om det nu är förstoppning, varför får dem det och har dem chans at överleva ? :confused:
Tar gärna i mot tips och idéer !

Sv: förstoppad råtta !?

Jag tycker ni ska ta honom till en veterinär och inte hålla på och experimentera hemma om ni inte är hundra på vad det är.

Håller med OhNoez här, ta honom till veterinär.
Det är en sak att fixa själv hemma om man vet vad man håller på med och är säker på vad som är fel, men i andra fall kan det gå riktigt illa för det lilla livet...

ta en bild så finns det iallafall en liten chans att kunniga här på forumet kan avgöra om det testiklarna eller om det är någon stor svullnad av något slag.

MEN, ring till veterinären och hör efter. Det är gratis att ringa och fråga iallafall ;) . Om veterinären skulle anse att det är något som borde kollas upp, så då åker du självklart in med råttan så han får den vård han behöver.

håller tummarna att det inte är n¨got allvarligt utan hans kulor :)

Senast ändrad:

Ringde till veterinären och dem trodde också det var kulorna
och inte förstoppning :o
Men kan ta en bild ikväll och lägga upp..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst är inte ok, men jag blir inte klok på hans symptom. Nån annan kanske har nån idé? För drygt 3 veckor var min häst halt...
Svar
15
· Visningar
2 141
Senast: _86a_
·
Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 587
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama