Förstoppad blindtarm.(långt)

Bounce

Trådstartare
Man tror att man gör det bästa för sina hästar...
Jag skickade upp mitt sto med föl till vad jag trodde kunnig människa (har känt henne i 2 år & varit impad av dennes kunnande). Hon bara klagade på att stoet vandrade & fölungen inte fick vila så jag åkte upp & hämtade dem.
Där gick de i en liten rektangelhage utan skugga i 30' c (detta var i sommras) svettiga & jättestressade & min annars så lugna märr gick knappt att få tag på.
På båda bakbenen hade hon stora sår & lymfangit i båda. Hem med hästarna & ut med vet. 3000:- senare men lugna & fina hästar när de kom hem. har senare fått bekräftat att de lämnat mitt sto med föl ensamma ute, utan mat & tagit in sina egna. Konstigt att hon vandrat...
Jag har även haft min åring hos denna människa. Först på lösdrift & sedan på bete.
Hämtade hem denne två veckor efter stoet då jag inte vågade ha honom kvar där uppe.
Nu till det värsta. Människan har mage att kräva mig på pengar trots att hon fått över 10 000:- för att jag haft mina hästar där &
Min åring är på djursjukhus anragligen pga dålig utfodring.
Jag blir tokig & vet inte vart jag skall göra av min ilska.....

Sv: Förstoppad blindtarm.(långt)

Du får väl säga något åt det här hållet:
Visst ska du få dina pengar, men sen ska jag ha avdrag för utebliven tillsyn och utebliven mat och extra veterinärvård.....

Tycker du ska kontakta någon "häst"advokat för att få råd till hur du ska gå vidare

fy, vad jobbigt din stackare.. hoppas det löser sig..och säger som ovanstående ta kontakt med någon advokat...för du ska inte betala 10.000 för en sån dålig sköttsel

Jag betalade pengarna för att "ha ryggen fri" då det kommer mycket skitsnack ur dennes mun :devil:
Dessutom är det svarta pengar för inte tror jag att de har redovisats..... :o

Nää, inte klokt!! :eek:
Vilken otroligt fräck människa! Och hur f-n kan man göra så mot ngn annans djur? Jag är stum! Usch och fyyy!

Det kan inte vara sant!! Så kan man ju inte göra bara!!! Jag skulle inte ha betalat, så kan det få vara huuur mkt snack som det vill sen. Tänk att lämna in sin bil för att fixa den för besiktning eller nått, sen när man hämtar den så saknas det bromsar.... det vill man ju inte betala för ju!!! Nej du... se till att få igen dina pengar du ska snarare ha ersättning för att dina djur lidit!!
Och din ilska kan du med säkerhet rasa ur dig här... fullt förståligt att man blir rasande ju!!!

Men usch vad upprörd jag blir. :mad: :cry:
Hoppas det går bra för din lilla åring & jag skulle inte ge henne ett öre till. Kan man inte sköta hästarna ordentligt kan man inte komma & kräva pengar heller.

Håller tummarna för att allt löser sig med dina hästar...
Men varför blir man inte förväånad...det verkar ju finnas en hel drös av oseriösa hästmänniskor i sverige... :crazy:

Titta bara på aldente, som fick "köpa" tillbaka sin misskötta shettishingst... ooch i myndighetenas papper står det om honom att han "är mkt mager"... men det räcker tydligen inte för att han skulle tas ifrån fodervärden!!! :mad:

En annan vän åkte och besökte en ny bekant som "skrutit så väldeliga om sin "anläggning"... Hon visade sig bo på en "soptipp" där djuren var underhull, boxarna inte sett en grep "sen förra julen", hagarna var fulla av farliga staketrester mm.... och hon hade hingststation... :mad: :crazy: :eek:

Så låt oss nu ta lärdom av detta, och aldrig lämna iväg våra hästar(o andra djur) till okända människor, och aldrig utan att först fått se deras hästar och hagar, stall mm...

Tack till alla som stöttar. Nu svälter de honom & han går på dropp & han som var så mager redan.
Det var därför jag tog hem honom (väldigt mager) & sedan vet man ju inte vad hon skulle tänkas göra med honom.
Hennes version av stoets sår var att hon hoppat över boxdörren & lämnat fölis ensam. FÖRMODLIGEN!!!
Hon är världens lugnaste & skulle aldrig lämna sin fölis. Däremot tror jag att "någon" försökt mästra henne & det skulle hon aldrig gå med på.
Sedan så stämmer inte skadorna med hennes version.

Du kan fakturera henne för dina kostnader, jag antar att ingen av er är företagare.
Ge henne trettio dagar, påminnelse, och lämna sedan ditt krav till kronofogden. Fogden lämnar då fodran till din "kompis" som har ett visst antal dagar på sig att överklaga, görs inte det kan fogden driva in din fodran, och din "kompis" får en betalningsanmäkning.

Problemet är om hon redan har en massa fodringsägare, då får du sas ställa dig på kö.

*lånar knapp*

Sånt här är enklare att undvika om man betalar vitt istället för svart......
Och det är lättare att klämma åt en näringsidkare som missköter sig, och du har bättre chans att få dina krav uppfyllda om du har skött allt rätt.

Om du betalt svart har du svårt att komma och klaga sen, eftersom du oxå begått en olaglighet.

Häls Embla

När jag lämnade dit mina hästar skulle jag inte brhöva betala något utan jag hjälpte henne ist. Så detta kom som en kalldusch!
Jag betalade henne bara för att slippa ha med henne att göra men jag fick inget kvitto.

Ingen förändring & de ger honom några dagar till sedan så tar de bort honom. :cry:

Åhh neej...

Skickar massor med tröstkramar åt er alla....

Har du kontaktat en advokat ännu?

Hon har inte begått något brott bara för att hon inte tagit emot något kvitto MEN däremot "hästplågarn" om hon inte redovisar inkomsten om hon bedriver företag.

Däremot är det dumt att inte ta kvitto då hon aldrig kan bevisa att hon betalt och "hästplågarn" kan kräva henne en gång till på pengarna om hon är riktigt jä****

till trådskaparn
Hoppas allt går bra för er och att du får hem din häst pigg & frisk igen - lider med dig :cry:

När jag pratade med strömsholm i onsdags ville de ge honom några dagar till att bli bättre.
I morse fick han somna in min lilla "korv" :cry: :cry: :cry: .
187929411bJnaSj_ph.jpg

Kortet är från i fjol.
Det känns väldigt tungt men jättetack till er som stöttat. :bow:

:cry: :cry: :cry:

Det är inte sant... :confused:

På måndag är det du som tar och polisanmäler denna människa...LOVA DET....

Sänder ännu mer tröskramar till er alla....

mysko skrev:
Hon har inte begått något brott bara för att hon inte tagit emot något kvitto MEN däremot "hästplågarn" om hon inte redovisar inkomsten om hon bedriver företag.

Däremot är det dumt att inte ta kvitto då hon aldrig kan bevisa att hon betalt och "hästplågarn" kan kräva henne en gång till på pengarna om hon är riktigt jä****

till trådskaparn
Hoppas allt går bra för er och att du får hem din häst pigg & frisk igen - lider med dig :cry:

Hur är det med det där, det finns ju lägen där man som 'köpare', eller snarare beställare av en tjänst, kan åka på att betala in arbetsgivaravgifter och liknande om man anlitar någon svart, för helt plötsligt är man då i laglig mening arbetsgivare, och då skyldig att redovisa och betala in de avgifter etc som hör till detta. Naturligtvis minns jag dock inte hur det var exakt. Men det FINNS tillfällen då det kan bli riktigt otrevligt att köpa svarta tjänster, för plötsligt anses man som något helt annat än konsument.

Till trådskaparen: Jag beklagar VERKLIGEN förlusten av din häst :cry: Och jag hoppas verkligen att du på något vis kommer åt personen som bär ansvaret, om det kan konstateras att det ÄR den personens fel. Alltså jag försöker inte försvara denna på något sett, utan undrar mer om det är klart att det är pga vanvård det gick som det gick, och inte någon sjukdom/defekt som hade drabbat hästen oberoende av omvårdnaden?

Liknande trådar

Hästhantering Mitt russto går i väntans tider, innan hon skickades på betäckning gick hon med sin kompis; min andra häst som är en travare. De kommer...
Svar
4
· Visningar
1 835
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Det blev jag igår i stallet när en lös hingst kom springande in på stallplanen, vilt vrålande! Om några kommer ihåg så nämnde jag i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 944
Senast: kopparberg
·
Träning Var ute tillsammans med mitt varmblodssto, 8 år, och kompisen på sin fullblodsvalack, 7 år, idag på förmiddagen. Någon km längre bort...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Ellyne
·
M
Trav :( Mamma fick samtal igår från fodervärden till sitt 12 åriga sto, som talade om att hennes egen häst hon själv har ute på foder sen...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama