Förstärkt "globus rockard"

L

Lozzan

Sökte lite på forumet, men hittade ingenting om den så jag startar en ny tråd istället.
http://www.jaboruder.se/ (under Till salu) säljer dom en vagn som är snarlik Globus rockarden men har grövre hjul. Är det någon som har provat den? Någon som vet ungefärlig vikt? Den finns både med eller utan broms, är det verkligen nödvändigt med broms till en vanlig rockard?
rock0.jpg

Sv: Förstärkt "globus rockard"

Är det den rockarden på bilden så är det fortfarande klena ekrar som både kan gå av om något fastnar i hjulet och vika sig vid belastning, men hjulen ser bredare ut än "orginalet". Broms är inget måste, det beror ju på hur du kör, travar och galopperar du ner för branta backar så tycker iaf jag att broms är ett måste, inte bara för hästens bekvämlighet utan även för min egen säkerhet, det känns tryggare.

Hjulen är helt ok på den modellen. Har varit med och monterat den. vikten. max. 50 kg

Jag skulle ändå inte vilja köra med så klena ekrar ifall något kommer in i hjulet...

:) Äh, har kört i TERRÄNG, med betoning på terräng i de norrländska skogarna och aldrig varit med om något med mina speedcarthjul.

till en liten ponny blir det inte så stora krafter som med mitt vbl, så jag tror det kan vara en bra investering, utan att jag har sett den irl.

Kolla gärna in de andra vagnarna, om det finns fjädring på dem kan de vara bra alternativ för oss som inte har råd att lägga så mycket.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·
Körning Hej Det här frågan har säkert kommit tusentals gånger, men jag har sökt och googlat men inte hittat svaret. ;) Vi har tänkt...
Svar
10
· Visningar
1 978
Senast: Anna_
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 006
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka