Förstår mej inte på denna männsika *långt*

N

NaddeKarlsson

Jag måste skriva av mig, är så j*vla irriterad och arg.

Jag hjälpte till hos en familj, som jag känt sen jag var 6 år.
Jag brukade hjälpt till med att passa deras barn, hundar och hästar, vi kallar mamman i familjen X.

X kom till mej och frågade dom om jag kunde rida hennes hästar eller rättare sagt barnens hästar.
Jag tänkte att det var ju perfekt, eftersom jag letade häst just då.
Hon sa klart och tydligt att jag fick bestämma helt själv hur jag ville göra med hästarna osv och det var jätte bra att jag red och jag hade fullt ansvar för hästar och stall.
Hästarna går på lösdrift året om, men jag ville ha in dem i stallet till hösten och att dem ska ha täcken på sig eftersom det är så jobbigt med vinterpälsen när man åker o tränar mycket. (Jag vet att vissa på buke vill halshugga mej just nu, när jag utalar mig så.)
Jag pratade med henne om detta och det tyckte hon var helt okej och att hästarna skulle börja få krafft foder (dem får bara gräs på sommaren och lite hö på höst och vinter) eftersom dem inte klarar sig på så lite när dem tränas.

Hon hade ansvaret för att hästarana skulle bli skodda, hovslagaren har inte varit där sen i början av april!

Hovslagaren är världelös och det har jag sagt till henne men jag fick som svar tillbaka att han var trevlig och det var huvudsaken det...hur f*n kan man resonera så?

Jag rinde genne igår och fråga varför hästarna inte blivit skodda och jag fick till svar att hon inte har tid med sånt. Hallå?..övaddå inte tid?

Jag sa till henne att hovarna ser hemska ut!
Dem har anknäbb, och sprickor, och det hänger lösa bitar av hovväggen + att en av hästarna har fång men hon låter honom gå och äta massa gräs endå.

Och när jag påpeka detta blev hon hur sur som helst!
Hon skrek att jag inte skulle lägga mig i och att hennes hästar mår hur bra som helst * host inte*, ena hästen har jag tyvärr börjat tro har brokit av ngt slag:(.

Och sen börja hon att jag inte fick rida, och att minnsan hennes son ska rida och hans kompis, att det var hennes hästar inte mina (jag har inte sagt ngt om det), hästarna ska ha vinterpäls och vara på lösdrift och då plötsligt ändra hon sig? Hon är väldigt konstig jag visste det innan.
Och sen börja hon anklaga mig för att vara djurplågare bara för att jag håller på med galopp (men hon är kompis med en f.d jocky) och hoppning...vem är djurplågare här igentligen då? Hon klipper inte klona på hundarna, tar inte hand om hennes hästar är jag då djurplågare??

Och jag var oansvarlig, men hon är inte ett dug oansvarlig när hon låter sin 9-åriga son och 10 - åriga granne rida utan hjälm? med bara grimma o grimskaft det är inte oansvarligt eller?

Det tog bara några minuter så hade hon skällt ut mig efter noter och jag hade ju inte gjort något:crazy:

Det jag blir mest irriterad över det var att hon sa att du har ansvaret över hästarna och du ska ha dem precis dom dina egna...jo visst!

Tycker ni att jag överreagerar???

Kramar Nathalie

Sv: Förstår mej inte på denna männsika *långt*

Förmodligen menade hon att du får ha hästarna som dina egna på hennes villkor och utan att ställa krav och kritisera henne:angel:

Nej, du överreagerar inte och du ska vara glad att slippa ha med henne och hennes hästar att göra.
Vad händer den dagen någon anmäler henne för att hästarna ser hemska ut och hon hävdar att DU har ansvaret för dem?

äh, det låter konstigt att hon säger att hon är jättetacksam at du vill rida och sedan kallar dig djurplågare.
hon har väl vetat hela tiden att du håller på med galopp?

det är alltid svårt att avgöra hur det ligger till med en konflikt när man bara har den ena versionen, men om det är som du beskriver så skulle jag akta mig för att ha mer med personen att göra...

Nej, du överreagerar inte och du ska vara glad att slippa ha med henne och hennes hästar att göra.
Vad händer den dagen någon anmäler henne för att hästarna ser hemska ut och hon hävdar att DU har ansvaret för dem?

Tack, att man har någon på sin sida!
Jag tänker inte ta massa skit får henne och jag är mer än glad över att slippa hennes henne och hennes hästar.
Mm precis det undrar jag med

äh, det låter konstigt att hon säger att hon är jättetacksam at du vill rida och sedan kallar dig djurplågare.
hon har väl vetat hela tiden att du håller på med galopp?

det är alltid svårt att avgöra hur det ligger till med en konflikt när man bara har den ena versionen, men om det är som du beskriver så skulle jag akta mig för att ha mer med personen att göra...

Ja, hon har vetet hela tiden att jag håller på med galopp och man är väl ingen djurplågare för det eller?

Jag tänker inte ha någon kontakt mer med henne iaf!

Du har ju massa fina pållar att rida (för en super tränare dessutom) på på galoppen så "it's her lost" att du inte hjälper henne längre.

Pussa lite extra på Funny Pie från mig...........

Du har ju massa fina pållar att rida (för en super tränare dessutom) på på galoppen så "it's her lost" att du inte hjälper henne längre.

Pussa lite extra på Funny Pie från mig...........

Japp:)

Det ska jag göra...:D

Har du känt familjen sedan du var 6 år tycker jag att du ska bli sams med dom ändå.... Vi har alla häst på olika sätt, det låter inte bra som de blir skötta (eller inte skötta...) men man kan vara vänner ändå, utan att dela hästhanteringsåsikter.
Jag och en av mina bästa vänninor är väldigt olika när det gäller hästhållning men vi får stå över det för att bevara våran vänskap...

Har du känt familjen sedan du var 6 år tycker jag att du ska bli sams med dom ändå.... Vi har alla häst på olika sätt, det låter inte bra som de blir skötta (eller inte skötta...) men man kan vara vänner ändå, utan att dela hästhanteringsåsikter.
Jag och en av mina bästa vänninor är väldigt olika när det gäller hästhållning men vi får stå över det för att bevara våran vänskap...

Jag har fått så j*vla mycket skit ifrån henne och nu har jag fått nog!
Jag klarar mej kanon utan henne!

Hon kanske tycker att hon kan mer om hästar än dig för att hon är äldre? :angel:

Hon kanske tycker att hon kan mer om hästar än dig för att hon är äldre? :angel:

Hon kan inget om hästar!
Hon red några år på ridskola när hon var 10 och hon är 45 år nu!
Missta mej inte nu! Inget fel med att rida på ridskola!

Menade att hon tror att hon kan mer bara för att hon är äldre, oavsett hur mycket hon har hållit på med hästar innan (min farfar är sån) :smirk:

Menade att hon tror att hon kan mer bara för att hon är äldre, oavsett hur mycket hon har hållit på med hästar innan (min farfar är sån) :smirk:

Missförstod frågan:angel:...mm det kan nog vara sant!

Hur länge har du hjälpt dom med hästarna?

Varkar vara en snurrig kvinna:mad:

Att inte behandla en häst med fång är DJURPLÅGERI

Sen februari och sen för 2 år sen red jag in en av hennes hästar

Men om du haft hand om dom sen feb. borde väl inte hästarna vara i detta skick NU :eek:
Varför har du inte sagt till innan hovarna blev så pass långa?
Varför har det gått så långt med fång?
Har ni inte haft någon kommunikation under dessa månader?

]Men om du haft hand om dom sen feb. borde väl inte hästarna vara i detta skick NU :eek:
Varför har du inte sagt till innan hovarna blev så pass långa?

Jag påpeka även för henne i början av maj att det var dax för att boka tid för hovslagaren att komma och hon sa att hon skulle fixa detta och att hovslagaren skulle komma 2juni pga av att han skulle komma så sent var att han tydligen haft mycket att göra vilket jag inte vet om det är sant!
Men jag var tvungen att åka bort en månad och när jag kom tillbaka så hade hovslagaren inte vart där!

Varför har det gått så långt med fång?

Han fick fång förra sommaren och jag har låtit honom gå inne på ridbanan utan gräs!
Men när jag kom tillbaka i förrgår så stod han på gräs i alla fall och hon hade satt ut honom där för att hon tyckte synd om honom!

Jag pratade med henne innan midsommar och då sa hon att hästarnas hovar var verkade vilket inte var sant, hon hade ljugit mej rätt upp i ansiktet!

När jag åkte var hästarna fint musklade och glänste som bara den, och nu när jag kom tillbaka såg dem hemska ut leriga o jäkliga.

Det var då som allt bråk börja, när jag påpeka hovarna igen!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 825
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 677
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka