Sv: Förstår hästarna att vi älskar dem?
Hästar eller djur känner inge kärlek så som vi känner kärlek.
Tacksamhet känner dom
De man ser i hästflocken är inte svartsjuka och intriger för 2 hästar är kära och otrohet och sånna känslotr som vi har.
Utan de vi ser är djurens lag, ett sto kan tillhöra en hingst ena dagen för att dag 2 tillhöra en annan för hennes hingst förlorade en kamp och sin flock.
Hon är lika glad dag 1 som 2.... så funkar inte vi människor direkt
Där funkar rang och inte något annat, är du född från ett sto som är hög i rang får du som föl en hög position självmant.
Är du sjuk och kan dra åt dig rovdjur stöter flocket ut dig... inge kärlek där inte.
Så man får inte förmänskliga hästar/djur.
Sova äta fortplanta sig är 3 saker som endast betyder något för en häst att bry sig om
Hästen står vid grinden klockan 14 inte för att den vill in.. utan för den vet att där inne finns mat(matinstinkt)
Ger du den samma mat samma tid ute mitt i hagen kommer hästen efter ett tag att flytta sig från grinden in till mitten av hagen vid samma tid.
Hästen gör alla konster vi lär dom för den får mat den får beröm den bli accepterad av sin flockledare(du)
Så den vet att du är den som ger den mat och ser upp till dig eftersom du är dess ledare och gör de du säger åt den att göra.
Den känner harmoni och får den ett lugnt liv är den glad och vill vi kalla detta på vårat människospråk för kärlek så visst då känner hästar kärlek.
Jag var smart och kom alltid ut med godis när jag köpte min häst.
Kunde gå in i hagen och bara ge lite godis och sen gå ut ur hagen och så in igen.
Detta resulterade till att min häst kopplade mig med godis och ville väääldigt gärna komma fram till mig när jag kom in i hagen= JAG slipper jaga häst i hagen
Så tyvärr.. det är inte mig hon älskar när hon kommer fram i hagen.. utan hon vill komma åt godiset=)