Förstagångs vaccination?

Meibla

Trådstartare
Jag vet att det finns ett antal trådar om just vaccinationer, men jag startar en ny iaf.
Jag hade totalt glömt bort att jag hade anmält Hannibal till en inoff utställning som är nu i helgen. Och i PM:et som damp ner i brevlådan idag så stog det.

"Utställare är ansvarig för att deltagande hund ska vara vaccinerad mot valpsjuka. Hund (valp) under 1+ års ålder - vid lägst 10 veckors ålder. Hund över 1 år, vid 1 års ålder eller senare. Dock ej för mer än 4 år sedan. Så kallad "förstagångsvaccination" får icke ha gjorts senare än 14 dagar före tävlingsdagen"

Nu till mitt lilla problem då.
Hannibal är vaccinerad vid 8 v och 12 veckors ålder. Han fyllde 1 år nu den 21a januari, men jag väntade med vaccinationen pga att han ändå ska patellaundersökas + ögonlysas nu den 26e feb. Tror inte jag hinner få någon tid till vaccination nu i veckan heller tyvärr.
Så.. kan jag ställa honom, eller är det tvärkört?

Sv: Förstagångs vaccination?

Du bör vaccinera honom före utställningen och det kan göras fram till dagen före eftersom det inte är en förstagångsvaccination...men det borde finnas någon veterinär som kan ge dig en snabbtid, för en vaccination tar ju inte mer än 10 minuter om man räknar in tiden att stämpla in vaccinationen i stamtavlan + ta betalt:)

Liknande trådar

Hundhälsa Mina pinnar vaccinerades senast 11/11 2012, och jag vet att det inte är lika hysteriskt noga med vaccinationsdatum som det är i...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa Jag vänder mig främst till er veterinärer och veterinärstuderande här på buke men naturligtvis även ni andra som har lite koll på läget...
Svar
6
· Visningar
1 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka