Första utställningen

feel

Trådstartare
Jag och min hund ska på våran första utställning.

Vad ska man tänka på? Hur ska de vara vaccinerade? Behöver man vara medlem i SKK? Vad ska man ha med sig?

Sv: Första utställningen

Vad är det för utställning och vilken ras? På en officiell utställning arrangerad av SKK behöver du vara medlem där. På rasklubbens utställningar brukar det räcka med att vara medlem i rasklubben.

Det du behöver är vaccinationsintyg, stamtavla, utställningskoppel, kanske en stol att sitta på och en bur till vovven, eventuella borstar/kammar om det behövs.

Det är en inofficiell utställning, som länets kennelklubb anordnar...

Har en Chihuahua. Man behöver alltså speciellt utställningskoppel, hur ser ett sådant ut? Sorry, är verkligen totalt nybörjare på det här med hundutställning...

Ett sånt här utställningskoppel skulle nog passa på en chihuahua, behöver ju inte vara nåt märkvärdigt men det ska ju helst vara så litet och "osynligt" som möjligt för att inte störa hundens utseende.
Detta koppel (finns i olika färger) säljs nog på de flesta djuraffärer och kostar nog runt 40-50 kr.

026298.jpg

ta med dig ev. vatten och matskål/mat till vovven, nåt att fästa nummerlappen med, en klämma ett gummiband eller en säkerhetsnål funkar bra. Sen är det bara att ta på sig ett glatt humör och göra det till en rolig och lärorik dag för vovven och dig :)
(Dagen kan bli rätt lång så nåt ätbart eller pengar till nåt ätbart åt sig själv är också en god idé att ta med sig)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka