Första tiden hemma

I

Instant

Jag ska hämta valpen i mitten av juni (8v gammal) och då ska den bo med mig hos mamma i två veckor sen ska den hänga med mig till pappa för jag ska sommarjobba, men det är ju självklart folk hemma med den! Sen kan det bli lite mamma, sen pappa osv. Blir det för mycket farande för valpen? Är det för mycket för den att bo på två olika ställen när den är så pass ung? Sen är jag lite orolig för att när den går hemma med pappa när jag jobbar att den inte kommer veta att jag är hennes ägare..? När kan den börja träffa andra, snälla, hundar? När börjar man med miljöträningen?

Förlåt för många frågor, men frågar man inget så får man inget veta. :angel:

Sv: Första tiden hemma

Tror inte att det kommer påverka valpen att flytta mellan din mamma och pappa, men det är svårt att säga eftersom det beror en hel del på individen.

Träffa hundar som du känner och vet att de är friska tycker jag att du kan göra i stort sett på en gång. Kanske inte jätte många men ett par stycken. Även när den är vuxen mår den ju bäst av att ha bara några få kompisar.

Miljöträning tycker jag också du kan starta med från början. Jag åkte tunnelbana med min Leia efter 5 dagar. Dock satt hon innanför jackan och tittade ut. Idag älskar hon att åka tåg, buss, tunnelbana men avskyr att åka bil. Vet inte om det har att göra med att jag sälla åkte det med henne när hon var liten.

En annan sak är att börja ensamhetsträna valpen på en gång. Bara gå utanför dörren och sen in igen.

Vad är det för ras? Lycka till!

Sv: Första tiden hemma

Bra det. :) Vad kan man mer börja träna med den de första månaderna?

Det är en dvärgpinscher. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Tantan
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka