Första Terängträningen för mej å hästen

F

*fia*

fråga mej inte va jag gör på vissa bilder, men min lilla nyfyllda 5 åring va så het så jag har blåsor på alla fingrar, hon stegra sej, bröta, krafsa gropar i gräsbanan osv hon tyckte de va jätte skoj.

vet att jag e efter lite ibland men de va inte lätt att hänga me, tränaren blev lite orolig där ett tag haha får nog ha ett skarpare bett när jag tränar teräng tror jag :D

12107392.jpg

12107431.jpg

12107393.jpg

12107394.jpg

12107395.jpg

12107396.jpg

12107397.jpg

12107435.jpg

mer bilder i nästa inlägg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Första Terängträningen för mej å hästen

12107436.jpg

12107438.jpg

12107442.jpg

12107443.jpg

12107444.jpg

12107445.jpg

12107446.jpg

12107448.jpg

12107450.jpg

12107449.jpg

Måste träna ¨på att puta mer me rumpan å luta mej bakåt mer sa tränaren.

Komentera gärna, tänk att vi aldrig hoppat teränghinder någon av oss så jag e riktigt stolt va med en skräckinblandad förtjustning jag hoppa banan men nu e jag fast.. helt underbart va det.

Du o din häst ser ut att ha riktigt skoj, håller med din tränare puta lite mer med rumpan :) och luta dig lite mer bakåt i nedhopp, nån bild som man skulle önska lite mer eftergift i handen. Ser ju jätte skoj ut och hästen verkar väldigt taggad. Lycka till!

Tranemo :love:
Härliga bilder och häst:)

Vad roligt det ser ut!

Jag ska iväg å träna på terrängbanan snart oxå, och jag blir mer och mera peppad ju mera bilder jag ser :D

Kul att se så mycket fina bilder! :) Fin häst du har med härlig attityd. Man behöver lite träning för att veta hur man ska rida på de olika typhindrena men det verkar som om ni är på god väg. T.O är en kanontränare och jag tvivlar på om det finns någon bättre nybörjar bana än Tranemo. Kommer det bli en debut i slutet av sässongen eller sparar ni er till nästa års?

Vilka härliga bilder! Väldigt fin häst, såg ut att vara en riktig krutburk :p ;)

haha ja min fröken brukar faktiskt bete sig vuxnare än va hon e men gu jag blev helt förvirrad de va som nån stoppat in 50 raketer i röven å sprang bakom oss med plastpåsar på fötterna.. total vild men verka älska de.

hon e faktiskt en riktigt liten häst,syns inte på bilderna kanske men e bara 154 hihi..

vet inte om ja ska deb i år lr inte beror på min kropp men blev verkligen sugen..

hur e de me debuten, är de besiktning?dressyr och hopp? hela kittet lr? e nybörjare så har ingen koll alls ska försöka söka lite här kanske tihi

VARFÖR har du ingen säkerhetsväst:eek::devil:

är vell klart jag har säkerhetsväst, va jag lärt mej ska man ha västen så nära kroppen som möjligt, så jag tog tröjan över, kolla på vatten hindret å nr 8 på första inlägget me bilder så ser du den rutiga västen :)

Hon är ju världens finaste häst! :love:;)

Ser ut som om ni har skoj !

*kl*

Var i tranemo i våras på praktik hos eva och passade då på o träna lite med min 20 åring, varken hon eller jag har heller aldrig hoppat terräng förut... men skitkul var det!!

T.O är kanon o rida för eller hur.
Prövade du björkpalissaden i nerförsbacke med det röda stockhindret efter? Det fick jag göra o trodde jag skulle skita på mig .. haha!! :) o den var med i debutanten :crazy:

Fina bilder tycker jag, o som dom säger, du får in det där med sits o allt efter ett tag, man vänjer sig rätt lätt tycker jg:D

Hoppas det går bra för er!! Var har du hästen någonstans? Något stall i närheten?

nä urk de fick dom andra göra som skulle deb lr som skulle hoppa lätt. detta va första gången jag å hästen hoppa fröken är bara 5 år. står i lövåsen i borås så de e en bit men värt de va me skräckblandad förtjusining

Liknande trådar

Hästhantering Blir så ledsen. av en slump hitta jag en hemsida för en som köpte min gamla häst P. att hon skulle säljas igen. När P kom så var hon...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: sanio
·
I
Hästhantering Hej, snälla jag behöver verkligen hjälp då jag tycker att detta börjat gå överstyr. Min ponny, blir otroligt mobbad (vit) så vi hyr...
2
Svar
24
· Visningar
2 656
Senast: Anna37
·
G
Dressyr Hejsan Jag har haft en häst som har tävlat väldigt högt. För en av de bästa i sverige på Fälttävlan. När jag fick hem hästen gick...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: AraSlei
·
G
Träning Hejsan Jag har haft en häst som har tävlat väldigt högt. För en av de bästa i sverige på Fälttävlan. När jag fick hem hästen gick...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Hallonsoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka