första tävlingen

Moppa123

Trådstartare
hejsan!
ursh, jag ska ge mig ut på min första dressyrtävling snart :crazy: (om jag vågar)
det kommer ju sannerligen inte att gå så bra, men man måste velan våga sig ut en gång iaf, även om man är äldsta ryttaren där tror jag :)

men en fråga, har ni någon bra länk eller tips på vad jag måste ha med mig o tänka på inför en tävling? (vaccinationskort för influensa + stelkramp... osv osv

en första fråga, det är en klubbtävling, så vad jag förstår behöver man inte ha kavaj?

ursh vet att det verkar nybörjar aktigt, men men, någon gång må jag våga mig ut.... ( kanske)

Sv: första tävlingen

www.stallbacken.com finns massor av bra saker!
dressyrprogram, regler osv.

vad gäller klädsel osv på tävlingen får du kolla med arrangerande klubb, man måste nämligen inte följa TR på klubbtävling.

klart du ska ut och tävla lite :bump: kom ihåg att ha roligt bara, det är därför man tävlar :)
Lycka till!

lycka till så jättemycket!! det går säkert bra, ha kul bara

www.stallbacken.com finns massor av bra saker!
dressyrprogram, regler osv.

vad gäller klädsel osv på tävlingen får du kolla med arrangerande klubb, man måste nämligen inte följa TR på klubbtävling.

klart du ska ut och tävla lite :bump: kom ihåg att ha roligt bara, det är därför man tävlar :)
Lycka till!

tack snälla för länktipset, jag ska läsa igen den sidan :) jag ska iaf försöka ha roligt, men ursh det är gruvensamt.

Haha jag är som dig, skitnervös när det gäller tävlingar. Men ska försöka pallra mig ut på första tävlingen på fyra år om två veckor, på en häst som inte fattar högergalopp :angel: . Man kan inte annat än misslyckas, så tänker jag! Ha skitkul och tävla bara mot dig själv :)

Haha jag är som dig, skitnervös när det gäller tävlingar. Men ska försöka pallra mig ut på första tävlingen på fyra år om två veckor, på en häst som inte fattar högergalopp :angel: . Man kan inte annat än misslyckas, så tänker jag! Ha skitkul och tävla bara mot dig själv :)

hehe jo just nu sitter jag o funderar om jag verkligen ska våga anmäla mig :o sedan försöker jag komma ihåg vissa ordspråk " ingen kommer ihåg en förlorare" eller något sådant :) jag hoppas det iaf :)
:banana:

På klubbtävlingar brukar man inte behöva visa upp vaccinationsintyg, men det vet man ju aldrig. Det lättaste är om du frågar på din klubb vad som gäller, be gärna om en lista med vad du behöver ha med dig. Oftast har man kavaj eller klubbtröja, men kan ibland slippa båda delarna.

jag var skitnervös för min första tävling som var KM på en ridskoleponny. trodde det skulle gå åt fanders, eftersom jag itne var speciellt duktig. Men jag tror jag kom 7a eller något, så det gick bättre än vad jag trodde.

Har bara vart ute med min nuvarande häst en gång, och trodde han skulle vara totalt stissig. Hoppa till för minsta grej, och vara okontrolerbar. Men se vilket mistag, han gick itne att få fram :rofl:
Slutade trea tillslut :D

Så jag tror det kommer att gå superbra!!
LYCKA TILL, jag håller tummarna för dig! :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 764
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 858
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka