Första tävlingen på hundra år..

Blomskan

Trådstartare
I morrn smäller det.
Jag ska starta i mitt livs första dressyrtävling.. :eek:

Jag har lite dålig koll på det administrativa känner jag så nu frågar jag mina visa bukekompisar.
1. Måste jag gå till sekretariatet och start anmäla mig när jag kommer till tävlingen?

2. Vad måste jag visa upp för att få starta i tävlingen? Passet och vaccinationsbeviset är nedpackat för dem stog det om i ryttarmeddelandet.
Pengarna är dragna i TDB så det borde väl rimligen innebära att jag är godkänd för start. Måste jag ändå visa upp medlemskort och grönt kort?

3. Vilket nummer är det som står på nummerbrickan? Är det hästnumret?

Sv: Första tävlingen på hundra år..

Åh, spännande! Vilka klasser ska du rida? :)

1. Ja, du måste gå till sekretariatet när du kommer fram. De måste ju få veta att du faktiskt dykt upp, och kika lite på papprena de vill att du ska ha med dig ;)

2. Du visar upp det som efterfrågas. Grönt kort är ju numera lagrat i TDB, så kan du anmäla dig via TDB så innebär det ju att du har licenserna (och för att få licens krävs ju att du är medlem i en klubb) som krävs och grönt kort.

3. Och ja, det är hästnumret som ska på nummerbrickan och sen ska det bäras väl synligt av hästen hela tiden när den är utanför tranpsporten.

Sist, men inte minst, ha superroligt och lycka till!

Sv: Första tävlingen på hundra år..

Tackar för svaren!
Det känns ju liksom lite skönare om man har hyfsad koll när man kommer dit.
Jag ska starta i En Lc:2 så det är ju inte direkt någon OS-klass men det är ändå väldigt nervöst.. :)

Det enda de har skrivit att de vill se är vaccinationsintyget.

Hoppas inte jag behöver visa gröna kortet för jag vet inte riktigt var jag har det.. :angel:

Det kommer nog att bli riktigt roligt, känns iaf så nu.. :) Tack för lyckönskningarna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka