Första tävligen!

M

Martina_85

Så...nu har jag anmält mig till både min och marinos första "riktiga" tävling. Det blir 1m i sollentuna den 26 mars. Nu får vi bara hoppas att allt går okej....att han i alla fall inte blir helt hysterisk. Vi är väl förberedda. Vi hoppar banor 1.10...har även hoppat honom på enstaka hinder 1.30....men han har aldrig varit på en tävlingsplats:crazy: ....och blir lätt uppspelt....men någon gång måsta vara första gången. Är super nervös...men det ska bli kul:D

Sv: Första tävligen!

det går nog jättebra! jag är alltid lika nervös inför varje tävling :crazy: även om jag tävlat i 2 år nu... det enda tips jag har är att inte stressa, specielt om hästen aldrig varit på en tävlingsplats. Min häst älskar att åka på tävling, finns ju så mycket att titta på! :p
1m banor brukar inte vara så svåra.
Lycka till!:banana:

lycka till :rofl:
kommer säkert gå jätte bra:D

Lycka till!

Får se när jag kommer ut med den nya stärnan som aldrig har sett en hopptävlingsplats. Hon kommer undra vad det är för konstiga grejer inne på banan. ;)

Vad roligt, lycka till! :)

Ett tips med hästar som är ovana tävling är ju annars att åka på klubbtävlingar med låga klasser där det ju inte brukar vara lika många tävlande som på lokal eller regional nivå, då känns det ju inte lika viktigt med själva tävlandet (tycker jag) och man får en bra chans att vänja hästen vid att vara ensam på en bana med massa konstiga och läbbiga människor som står och stirrar och de där intressanta hästarna som ränner runt utanför banan :smirk:

Tack...Tack. Vi överlever nog. Hoppas jag :crazy:

lycka till! det kommer säkert att gå jätte bra!!! :bump:

Det kommer alla ggr att gå bra, Lycka till!!!!:banana:

Hej.
Lycka till nu i nästa helg.
Jag skulle åka dit,men missade anm-tiden.
Samt att jag vet inte om jag vill riskera att åka dit med en unghäst när det nu är framhoppning utomhus.
Man vet ju aldrig när snön går bort,eller när våra banor tinar upp.

min syrra ska tävla sin unghäst där....och min har aldrig tävlat....så vi får se hur det går....

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 213
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka