Första sparken

Ishtar

Trådstartare
Kände jag i lördags, äntligen!!! Har i några veckor känt små diffusa saker som bubblor osv, som jag "vet" har varit bebis men det har ju känts som vanliga mag/tarmrörelser samtidigt. Men i lördags stod jag och stekte pannkakor och då kom första ordentliga rörelsen, kändes som *buff* eller *poff*. Kvällen efter la J handen på magen och kände två små sparkar han med. :love: Så mysigt!

Jag var i mitten av vecka 21 i lördags så jag har väntat länge tycker jag, men nu kommer det nog gå snabbt. Idag var brorsan och hans tjej och hälsade på, då såg vi faktiskt båda två hur det syntes på utsidan en gång!

Hur har ni det med sparkar i magen just nu?

Sv: Första sparken

Jag har massor av sparkar, spöksparkar! Mysigt men när man tänker på att de kanske är en prutt och inte en liten bebis är de inte lika mysigt ;)

Inga sparkar just nu, även om jag ser 20 veckor gravid ut :D

Men :love: visst är det härligt! Helt fantastiskt underbart!

Min alien sparkar titt som tätt! Jag har känt det utanpå magen ett par gånger, men Michell har missat det, när han har lagt handen på magen har det blivit blickstilla under. Men jag har inte funderat på om man ser dem ännu, tror inte det.

Här sparkas det inte så mycket längre, det är mer buffar och annat stök.
Är jättemysigt att hålla handen emot och känna hur en hand eller fot drar längs handflatan, det känns så nära.

Men det är mindre kul när det buffas och trycker mot revbenen, det är inte skönt alls!

Åh vad härligt! Jag känner bara små fjärilar ännu, som små fisbubblor... Jag är i vecka ....hmm.... vilken vecka var det nu? Eh, jag tror vi går in i vecka 18 på fredag, eller 17. Hrm, bra koll på läget här!

Så mysigt med sparkar! Jag är i v16 och har livmodern i framkanten så jag får nog vänta ett tag till vad jag har förstått...

När jag var gravid med Jason så fick hans pappa bara känna av sparkar en gång under hela graviditeten. Varje gång han lade handen på magen så var det helt blickstilla:(

Samma med mig, har den i framvägg så därför tog det ett tag. Minns inte när jag började känna de små vaga rörelserna, men kanske kring vecka 19 eller nåt. Då kändes det som en stor luftbubbla som åkte runt i tarmen, ungefär.

moderkakan inte livmodern :)

Livmodern är nog där den är!

Har också moderkakan i framvägg vilket gör att det kännts väldigt lite hela graviditeten kan inte säga att EN spark skulle gjort ont! Däremot runt vecka 30 var jag orolig att det var så lite aktivitet men när vi var in på förlossningen för att kolla så var det livat värre i magen det var bara jag som inget kände...

Vecka 21 tror jag kände bebis SÄKERT för första gången.

Javan

Här sparkar det på för jämnan!

Oftast är sparkarna mer vilda på kvällen när jag lagt mig i sängen.

Åh vad härligt! Jag känner bara små fjärilar ännu, som små fisbubblor... Jag är i vecka ....hmm.... vilken vecka var det nu? Eh, jag tror vi går in i vecka 18 på fredag, eller 17. Hrm, bra koll på läget här!

Samma här! Går in i vecka 18 på fredag.;)

moderkakan inte livmodern :)

Livmodern är nog där den är!

Har också moderkakan i framvägg vilket gör att det kännts väldigt lite hela graviditeten kan inte säga att EN spark skulle gjort ont! Däremot runt vecka 30 var jag orolig att det var så lite aktivitet men när vi var in på förlossningen för att kolla så var det livat värre i magen det var bara jag som inget kände...

Vecka 21 tror jag kände bebis SÄKERT för första gången.

Javan

Moderkakan menade jag ju :D Och Ishtar fick jag ju med mig också på mitt framväggsresonemang :D

Även om det är trist att känna sin bebis så sent eller så lite så kanske man kan vara glad över att inte bli väckt på nätterna av en glatt sparkandes bebis som en del verkar. Så att moderkakan sitter där framme kanske egentligen är toppen för en lättväckt typ som jag :)

Åh grattis till första "riktiga" sparken :D

Jag kände att det började bubbla i vecka 16 och kände nog första sparken i vecka 20. Nu sparkar han/hon hela dagarna nästan. Oavsett vad jag gör. och lägger sig gärna upp emot revbenen och riktar in sina sparkar där haha :love:

Jag har också min moderkaka i framkant, och jag kände första rörelserna väldigt tidigt, v 16-17 har jag för mig. Då kände jag när jag låg på sidan hur något "drog" längs med "kanten" där magen hänger ner. Kände det två gånger har jag för mig, så inte mycket, men man kände lite iaf. De riktiga sparkarna började komma i vecka 20-21 någon gång, nyligen alltså. Nu när jag precis gått in i vecka 23 kan jag känna sparkar mycket oftare!

squirlett: Men är inte det för att Jason kände sig trygg när hans pappa var i närheten då? Det var vad barnmorskorna sade till min svägerskas syster, för henne var det likadant, hon behövde bara komma i närheten för att han skulle ligga helt stilla!

Vad mysigt! Jag saknade min mage och sparkarna jättelänge efter att han var född...:grin: det är något visst :laugh:

min bebis har varit mkt lugnare nu 1 v. 'jag känner ju att den rör sig och när den sparkar och lever om gör den det kanske 20 - 30 min max 2 ggr om dan ist för HELA dagarna! KAnske rätt begripligt eftersom jag har sjukt mkt sammandragningar och det börjar bli trångt

JAg är i v 39+1 BF 8/7:eek:

Kände första sparken i v.20, är i v.32 nu - Sedan dess sparkar h*n och lever runt dagligen. På kvällarna brukar vi ligga och titta på magen, h*n sparkar och tar spjärn så hela magen guppar & buktar ut på sidorna - Sambon är helt fascinerad! //Linda

min bebis har varit mkt lugnare nu 1 v. 'jag känner ju att den rör sig och när den sparkar och lever om gör den det kanske 20 - 30 min max 2 ggr om dan ist för HELA dagarna! KAnske rätt begripligt eftersom jag har sjukt mkt sammandragningar och det börjar bli trångt

JAg är i v 39+1 BF 8/7:eek:

Hur går det? Du har ju BF imorgon!!! :eek: :banana: Hur känns det??? Känns så långt borta för mig, jag kan inte ens föreställa mig...

Liknande trådar

Skola & Jobb Moderator får flytta om tråden passar bättre på barn. Jag tänker dock att det fokuserar på jobb mest. På min pågående praktik, som jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 165
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vänder mig till kloka buke genom mitt anonyma nick... Är lite uppe i varv nu och känner att jag måste få ut allt, men ska försöka...
Svar
19
· Visningar
2 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka