Första ordet

Sv: Första ordet

systerns dotter sade Kisse, inte bara happhapp hur som helst utan menade verkligen katt, när hon var ca 7-8 månader, fast den ungen har alltid varit tidig, fyller två i december och säger redan fyraords menningar.

Minns inte om det var titta eller pappa.

Kommer inte ihåg exakt när, men det var ett innan han blev 12 mån ialllafall.

Jävligt dumt av mig att inte skriva ner.

Här var titta första ordet. Hon var ca 8 mån (har det uppskrivet i hennes bok) kort därefter kom pappa. Tog sedan 2 månader till innan hon sa mamma första gången...

Bastians första ord var vovve, när han var ca 11 månader.
Vincents första var mamma. Han var 14 månader. Sen kom pappa och tutte.

Nikki är 7½ månad nu och säger mamma.
Men hon vet nog inte riktigt vad det betyder ör hon säger det till alla hon ser, och även till sina leksaker.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 694
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
481
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka