Första loppet på tisdag!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
L

lie

Oj oj oj vad nervös jag är! Första monteloppet blir det på tisdag:o
Spår 10 fick vi!!

:banana:

Sv: Första loppet på tisdag!

Lycka till... gissar att det är på Sundbyholm. Kommer troligen vara där.... kompisens häst i samma lopp :D

Det går fint ska du se.... Bara du inte tjuvstartar, men du kommer ju inte från Ingelstorp så det fivar du. *fniss

Hehe nä precis.. Fast jag har spår tio så det blir nog svårt att tjuva....

Kom ihåg att uppdatera oss med Hur Det Gick !!!!

Hehe det gick inte så bra:P Men han var duktig endå, hästen har inte startat på 2 år. Hade inte hoppats på nån matlapp för jag trodde att det skulle gå som det gick.. Han behöver nog några fler lopp i kroppen så det blir väl lite provlopp tills nästa start. Men det var en jävla rörigt lopp. Var det nån där och såg??

lie skrev:
Hehe det gick inte så bra:P Men han var duktig endå, hästen har inte startat på 2 år. Hade inte hoppats på nån matlapp för jag trodde att det skulle gå som det gick.. Han behöver nog några fler lopp i kroppen så det blir väl lite provlopp tills nästa start. Men det var en jävla rörigt lopp. Var det nån där och såg??

Hehe... det är bara o vänja sig... Montéloppen är det bara o roffa åt sig om man ska få plats eller inte bli på riden... Såg tyvärr inte just ditt lopp, vet bara att det va helene som vann o linda fick plats och carina blev opl.(gamla monté-polare)

Jag var där och såg! Men jag kom inte ihåg vem från Buke som skulle vara med, bara att det var någon. :)

ja haha alla skrek för fulla muggar i loppet typ, flyta på dig och att det skulle bli omstart m.m... Men när man väl roffar åt sig så skrek nån nu jävlar går du inte ut i andra spår...:P

Dom får passa sig nu, körkontrollanten
ska bli mkt tuffare med bestraffningar och tillsägningar. Tycker det är många som beter sig illa och bara drar ut hästarna även om de inte finns plats. Fattar tydligen inte att hästarna faktiskt kan trampa på varandra. en kompis häst kom tillbaka med ett stort jack i i karleden på bakbenet efter att hon blivit påriden.. Ska man vinna så ska man vinna på ett SNÄLLT och RÄTTVIST sätt

Kan tänka mig...

Viktigast är att lyssna i starten att den är giltig, sen är det bara att rida som ett as...

Det viktigaste med luckor är att ha FART på hästen då du kan få ut den genom en lucka på ett heeelt annat sätt än med sulky, utan att skada någon annan. Sen ska man aldrig lyssna på vad folk skriker. Dom som skriker är rädda och hör inte hemma i lopp....

Montéryttare skrev:
Sen ska man aldrig lyssna på vad folk skriker. Dom som skriker är rädda och hör inte hemma i lopp....
Nu har jag ju aldrig ridit montélopp men om du aldrig lyssnar på vad någon skriker i ett lopp är du nog farlig... Många olyckor har undvikts/följderna mildrats genom att kuskar (säkert även ryttare) har påkallat varandras uppmärksamhet med rösten.

Montéryttare skrev:
Dom som skriker är rädda och hör inte hemma i lopp....
Och där dömde du ut hela världens kuskelit! ;) :rofl:

Ja jag tror det var några som fattade för att det skulle bli omstart för helt plötsligt låg jag och en annan ryttare en bra bit förre alla andra, Där för några sekunder trodde jag att man hade en chans, sen blev det soppatorsk:P

Liknande trådar

Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: sthu
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska stjärnan Henrik von Eckermanns säsongsdebut i världscupen varade i bara några sekunder. När hans häst Calizi rev det första...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: tanten
·
Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka