Första löpet?

Ramona

Trådstartare
Jag har en JRT tik som bor hos mina föräldrar på landet. Hon är född 26 juni 2006, alltså fortfarande ung. Hur som haver så började hon löpa när hon bodde hos mej i 2 veckor då mina föräldrar var iväg på utlands semester. Datumet hon började löpa var 14 december. Det var väl ok enligt mej, lite tidigt men inte onormalt.
Hur som helst så blöder hon fortfarande. Inte så mycket, men det är dock en blödning. Jag funderar nu om hon har någon hormonell obalans?? Någon som varit med om att tiken har blött i över 4 veckor. 3 veckor är enligt mej normalt.
Kan det vara för att det är hennes första löp? Ingen av mina andra tikar har haft det såhär, så jag börjar bli lite nervig nu. Bör jag låta en veterinär kolla på henne, eller är det lite tidigt än så länge?

Det ska tilläggas att hon åkte tillbaka till mina föräldrar den 22 december, om någon tror att det är pga miljöombytet.
 
Sv: Första löpet?

Jag tror inte det är någon fara alls. Ibland kan det bli konstigt vid första löpet. Hon är dessutom en liten hund så de löper tidigare än en stor hund.
 
Sv: Första löpet?

Jag puttar eftersom jag gärna vill ha flera svar inom en snar framtid.
 
Sv: Första löpet?

Draghundstiken vi har löpte i 6 veckor först gången och fyra nu senast, väldigt svullen och blödde mängder först gången, mer normalt nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 825
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 068
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp