Första Körturen!

Vimsan

Trådstartare
Nu är det 5 månader sen jag flyttade mitt halvblod från vårat lilla lugna stall på landet till ett stall i storstan nära ridskolan och jag har inte kört honom sen flytten.
Igår tog vi den första körrundan (han hade blivit biten över ryggen och kunde inte ha sadeln, så jag kunde inte rida)
Åh va han har längtat efter det! Han är så lycklig när jag selar honom. Inga problem att köra på cykelbanan eller under vägen. Vi mötte mopeder och bilar utan några bekymmer. Han tog tom rätt galopp. Jag får nog köra lite oftare i fortsättningen även om de andra i stallet tyckte det såg komstigt ut när jag selade min dressyrhäst och körde iväg en sväng! Å på söndag ska vi tävla dressyr, perfekt att ladda med en trevlig kvällstur i rockarden! :bump:

Vi har nyligen kört in vårt halvblod. Precis som din häst visar vår häst att hon tycker om att bli selad. Förra helgen åkte vi på vår första lite längre körtur på bl a bilväg och det gick jättebra. Hon är lugn i sig själv och när hon drar vagnen går hon mycket mer avslappnat på en gång än under dressyrpassen. Visst är det kul att kunna variera sig!

Sv: Första Körturen!

oj... titta vilken gammal tråd jag hittade ;)
Nu är han lycklig hela tiden. Slipper vara dressyrhäst :banana:

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Trav Hej! Har en dressyrhäst på 6 år som är inkörd som unghäst. Hon är inte körd på 2 år. Fick tag i en speedcart billigt och fick med en...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: ghost
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2