Första körturen! (bilder)

Beppo

Trådstartare
Nu har vi haft sessan i snart en vecka och hon är verkligen helt underbar! Är så himla kär i min söta lilla Shettisdam och är så glad att hon trivs hos oss. :love::love:

Lovade att lägga ut bild på hela ekipaget framför vagn och här kommer några inte allför bra bilder men ändock. Har bara kört henne vid två tillfällen än så bättre bilder kommer.

Varsågod att kommentera!

Min syster Tappsveden vid tömmarna

:love::love:

Vy från kuskbocken!

Sv: Första körturen! (bilder)

Åh så fint och mysigt det såg ut!

Shettisar är så söta ju!!! Det är så mysigt att böja sig ned och pussa en liten uppsträckt shettismule ju...:love:

schelin_j > ja visst är det. Blir mer och mer kär i henne för varje dag :love: tror jag hittat mitt hjärtas häst :-)

Nussikan> tack så mycket!

Gud så fint det går! Ja du ser ju långt över hästen iaf! Det är bra!
Lycka till i framtiden!

Ja, vad ska man säga, dom är underbara shettisarna!! Skulle vilja skaffa mig en till...Helt off från tråden men vad är det för typ utav rockard?! Är på jakt efter en ny åt våran lilla herre, med svängel och högre kuskbock!

Så fint!
Vilket nätt litet ekipage ;) lite skillnad mot när jag och Fia-Lina kommer med trälådan!

Vilken härlig färg hon verkar ha! Har du någon sommarbild på henne? (Jag har inte glömt att hon nyss kom, men du kanske fått någon bild innan köpet?)

Vad heter hon? Bara Sessan? Uppfödare?
Blir så sugen att köra med lilla X, MÅSTE ta tag i fixandet av rockard och vagn!!

Lotta

å vad fint!
Hon är så söt!
himla fin rockard, en så skulle en ha....

Fia-Lina > har en sommarbild som jag fått av förra ägaren men har den inte på den här datorn. lägger in bild när jag kommer hem. Enligt förra ägaren så blir hon ljusare på sommaren.

Hon heter Sessan, minns inte uppfödaren (har inte passet till hands) men köpte henne av stuteri Bofride.

Shetlandskusk> :D tack ska du ha! Har nog insett att ajg inte behöver en stor häst nu när vi har Sessan :-) Hon är verkligen så himla rolig att hålla på med... känner mig alldeles glad och lyrisk när jag varit i stallet nu :love: Har inget sug efter att rida alls...kanske blir föl så småningom så att jag sen kan köra par :d

Bacillen> jag gillar rockarden väldigt mycket! Den är lätt, följer trevligt efter hästen och jag sitter bra i den. Tyvärr är min rygg känslig så jag kommer förmodligen köpa en kuskkil för att komma i bättre position.

Fungerar dessutom utmärkt att galopprejsa på åker med :devil:

ska ta med kameran nästa gång vi är ute o springer på åkern! Då ska du få se på actionbilder :-)

Självklart! hihi...vi var ute både beppo och jag med varisn häst och körde på åker..lite dressyrträning för våran del! superskoj!

en bild på Starlight dock inte från gårdagens körning =)

Grattis till en riktig häst ;)

Ha - vad härligt att höra DET uttrycket i shettissammanhang :love:

Annars brukar jag få höra det ofta sedan jag köpt en shire... i går var vi ute med tre hästar, jag körde en kallblodstravare med en till likadan på släp och så red en tjej i stallet min shire. Mötte folk som kommenterade att det såg så mysigt ut att vara ute och köra och sedan lade de ofelbart till - och det DÄR är en riktigt häst det när de såg shiren :rofl:

Men shettisar är för mig väldigt riktiga hästar de med! Så fina och jag är så trött på folk som verkar ha inställningen att "äh det där är ju bara en ponny"... :devil:

De är ju lika mycket häst oavsett hur stora de är!

Helt OT (som vanligt när frk. Schelin skriver...) men ändå.

Åh, så sött! :love: Nu saknar jag vår förra shettishingst som vi hade och körde med...så mysigt man har med de där små busarna :)

Liknande trådar

Körning jippi äntligen nu kommer bilder på hela ekipaget efter ombyggnaden av vagnen då den fick bla stötdämpning. som ni ser är de min lille...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 549
Senast: Annifrid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar