Första KORADE dvärgschnauzern med nya MT!

falukorw

Trådstartare
Idag har Nova gått MT på Södertälje BK. I stekande sol och dessutom 7 dagar in i löp. Vet att jag har en bra hund men man vet ju aldrig om de klarar en korning.
Tyckte själv att jag saknade en del explosivitet som hon har i normala fall när hon inte löper. Samt att hon var lite mer disträ än vanligt och gick och kissade en del. Var väldigt tveksam till om jag skulle gå överhuvudtaget när hon löpte men tänkte att jag kan ju testa och bryta om jag ser att det går helt åt skogen.

Socialiteten blev jag lite förvånad över, hon brukar i vanliga fall vara väldigt glad i folk. Nu var hon mer "normal" så att säga.
Leklusten var det iaf inget fel på, hon kampade både med mig och testledaren.
På jakten sprang hon efter långsamt. När den åkte in i röret var hon snabbt där för att kolla men letade inte mer än ca 30 sekunder.
Figurraden löste hon alldeles utmärkt på egen hand och kom till mig.
Soc gubben visade hon lite agg mot men gick fram när den klätt av sig och hälsade glatt.
Dumpe var hon klar med när jag gått halva avståndet.
Skramlet behövde jag gå enda fram till.
Släden var rejält läskig! Här behövde hon massor av tid för att våga sig fram. Men när hon väl gått fram hade hon inga kvarstående rädslor.
Skotten trodde hon att det var viltspår vi pysslade med men visade inga obehagskänslor.

Summan blev iaf 305 poäng och godkänd! Tror iofs jag skulle fått ännu mer om hon inte löpt men det känns som om det spelar mindre roll nu. :banana:

Sv: Första KORADE dvärgschnauzern med nya MT!

Grattis!! :laugh: Vad skönt att det gick bra trots löp. :) Hon samlar på sig meriterna snabbt Nova!

Grattis!

Dum fråga kanske men jag trodde att man bara korade bruksraserna? Det är vad jag har fått till svar när jag skulle vilja kora min ena hund.

Grattis!

Dum fråga kanske men jag trodde att man bara korade bruksraserna? Det är vad jag har fått till svar när jag skulle vilja kora min ena hund.

Aha....jag läste på nu och schnauzern kan koras hur liten den än må vara. Vad orättvist. ;)

Senast ändrad:

Stort grattis! (Rover hälsar och håller med om att släden var döläbbig)

Grattis! Roligt med en liten snuzer fått göra MT! :laugh:

Grattis! Skitkul ju!

Meen, för mig som har (nästan) noll koll på MT :D
"Nya" MT? När kom ett nytt? Hur skiljer det sig från det gamla?

Det nya började gälla 2007. Har inte varit med så länge så vet inte skillnaden, men iaf så är poängberäkningen annorlunda. Ska testa och googla på och se om jag hittar skillnaderna!

Tack alla andra!

Grattis! :)

R_C: Superduperförenklat kan man säga att förut kunde man få max 300p och nu kan man få 600p :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka