Första hoppet!

modzan

Trådstartare
Idag kom det! Första hoppet på terränghinder med nya pållan! Åh så kul det var! Hon har aldrig hoppat terränhinder förut så hon var lite misstänksam först.

Vad jag längtar till man kan börja träna på riktigt. Hur lång tid kan man räkna med att lägga ner på träning innan första tävlingen? Hon har som sagt inte hoppat terräng tidigare.

Mvh Malin

Sv: Första hoppet!

Jag tränade terräng en 2-3 ggr innan jag startade min häst första gången. Hon hade heller inte gjort det innan men är inte så tittig och fattade fort vad det gick ut på :)

Så du tror inte att det är helt omöjligt att rida en 70 cm hunting i juni?

absolut inte, tränar du lite regelbundet ska du väl kunna rida mycket mer än så i juni. Det är ju låångt dit ;)

Men va tusan har ni ingen snö längre??
Här kommer väl inte hindren titta fram förens i April! :mad:
Vad kul att det gick så bra föressten! :D

Åhh! Jag längtar så till sommaren när unghästen ska hoppa terräng för första gången! Ska bli så kul!!

Jag var och red på terrängbanan idag och nästan all snö är borta :bump:
Det var lite hårt fortfarande men om några dagar kan man nog hoppa :)

:angel: :angel: lätt att alla F-t ryttare blir sååå avundsjuka..VAR I "HELA VÄRLDEN" är det barmark?:confused:

I skåne är det rätt okei på de flesta platser. Ngn isfläck här o var som man får se upp med, o sen är det hårt vissa dagar, då det kryper under nollan. ENDA fördelen med att bo här i söder.

Inte undra på att ni är så mycket bättre, ni kan ju börja träna mycket tidigare än oss i norr! ;) :angel:

Skatteberga, Flyinges är nog också ok om det fortsätter vara plus några dagar till :)

Här kom det ännu ett snölager idag så terränghindrena lär väl inte titta fram än på ett tag. Längtar så tills hästen och jag börjar träna på allvar :)

:banana: :banana: Vi som lääängtar till den dagen flyttlasset drar söderut:)

just de, va då "ENDA fördelen me skåne", hade gärna bott där. Många fälttävlan där, nära till tyskland å danmark å allmänt bra! ;) fast de duger bra här i småland me..:) fast däremot ligger snön kvar här, fast värst e isen...men men... hoppas på plsgrader..:D

Noen som har det.. Her er det masse snø, alle hinder pakket vekk eller innesnødd.. kan vel håpe på å komme over et felt hinder en gang i løpet av april vel.. Lenge til:(

fälttävlansnisse skrev:
En av de nackdelarna som skåne har är ju dock att man får så jääääätte lång till trossnäs:(

Nä det tar jag gärna den enda stora nackdelen som drev mig till vansinne när jag bodde där var all jäkla blåst!!! Dag ut och dag in jämt och ständigt. Blää

joo, men de e hur låååångt som helst till trossnäs från Småland åxå..;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 342
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka